کتاب ژوکر

Le Joker
کد کتاب : 81754
مترجم :
شابک : 978-6226036207
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 40
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 2017
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

معرفی کتاب ژوکر اثر ژان پییر مارتینز

نمایشنامهٔ «ژوکر» در سال ۱۳۹۵ در جشنوارهٔ نمایشنامه‌خوانی دانشگاه هنر و معماری به شیوه‌ای نو، به کارگردانی پگاه مرادی به روی صحنه رفت و به‌عنوان بهترین کارگردانی و بهترین ترجمه از سوی داوران جشنواره برگزیده شد. این نمایش نامه دو شخصیت دارد؛ الکس و ژوکر (جوکر). الکس یک فیلمنامه‌نویس است که دارد روی آخرین اثرش کار می‌کند اما دردسرهایی پشت سرهم برایش پیش می‌آید، طلبکارها زنگ می‌زنند، نامزدش از او گلایه می‌کند و در آخر کامپیوترش می‌ترکد. او در خیالاتش غرق می‌شود و در خیال با ژوکر ملاقات می‌کند. کسی که می‌گوید تعمیرکار است و می‌تواند کامپیوترش را درست کند.

کتاب ژوکر

ژان پییر مارتینز
ژان پییر مارتینز در سال ۱۹۵۵ در فرانسه متولد شد. وی در دانشگاه سوربن پاریس در رشتۀ ادبیات انگلیسی و اسپانیایی تحصیل کرد و سپس در مدرسۀ عالی مطالعات علوم اجتماعی به فراگیری زبان‌شناسی پرداخت. پس از آن در رشتۀ اقتصاد در آموزشگاه مطالعات سیاسی مشغول به تحصیل شد. فیلمنامه‌نویسی را در کنسرواتوار اروپایی نویسندگی دیداری ـ شنیداری آموخت. ژان پییر مارتینز در طول زندگی کاری خود بیش از ۷۰ نمایش‌نامه و فیلم‌نامه تالیف کرد. نمایش‌نامه‌های «جمعه سیزدهم» و «ا...
قسمت هایی از کتاب ژوکر (لذت متن)
الکس: کاری برای نجاتش خواهید کرد؟ ژوکر: اندام های حیاتیش هنوز کار می کنه، اما در نگاه اول، دستگاه دچار مرگ مغزی شده. امیدوارم حافظه اش رو از دست نداده باشه. الکس: اما من تمام کارهامو با این کامپیوتر انجام می دم. ژوکر: شغل شما چیه؟ الکس: برای تلویزیون سریال های احمقانه می نویسم. ژوکر: باید جذاب باشه. الکس: من فکر می کردم صفت احمقانه شما رو فراری بده. ژوکر: من همیشه سعی می کنم نیمهٔ پر لیوانو ببینم. الکس: در مورد کامپیوتر من، نیمهٔ پر لیوانش کجاست؟