کتاب با مرگ من زندگی کن

The Son
کد کتاب : 81970
مترجم :
شابک : 978-6227390063
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 200
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2011
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

برنده جایزه گنکور برای اولین رمان سال 2011

معرفی کتاب با مرگ من زندگی کن اثر میشل رستن

آیا شما تاکنون تجربه زندگی پس از مرگ یکی از عزیزانتان را داشته‌اید؟ روزهای سختی که سپری نمی‌شوند…
رمان «با مرگ من زندگی کن» روایتی از همین موضوع که همه ما دیر یا زود دچار آن می‌شویم. این کتاب، زندگی پدر و مادری را روایت می‌­کند که به یکباره پسر ۲۱ ساله خود را از دست می‌­دهند. داستان از زبان پسر، که حالا دیگر نیست، روایت می‌­شود. تحمل این درد سخت است آن هم درست زمانی که همه چیز خوب و آرام بوده و آن­ها احساس خوشبختی می­‌کردند. بعد از این اتفاق، هیچ ­چیز آن­ها را تسکین نمی‌­دهد، نه برگزاری مراسم تدفین باشکوه، نه مرور خاطرات شیرین، نه گذر زمان و نه حتی تسلی­ت‌هایی که دوستان و آشنایان برایشان دارند. تا اینکه یک اتفاق زندگی آنها را متحول می‌کند.
نویسنده این کتاب، میشل رستن، وقتی به یکباره پسرش را از دست داد، درگیر عمیق­‌ترین تکانه‌­های روحی شد. دیگر هیچ چیز رستن و همسرش را تسلی نداد، حتی نمایش­‌هایی که روی صحنه می‌­بردند! او دیگر نتوانست به زندگی بازگردد تا اینکه حدودا شش ماه بعد از این اتفاق تلخ، شروع به نوشتن این رمان می­‌کند. او در حین نوشتن این کتاب، خودش به این واقعیت ­رسید که با دردناک­ترین دردها هم می‌­شود زندگی کرد بدون آنکه آدمی ناله کند یا برای بدبختی‌­های دنیا، ترحم بطلبد. منتها به قول خود رستن، هر کسی باید خودش راه آرام شدنش را پیدا کند.

کتاب با مرگ من زندگی کن

میشل رستن
میشل رستن (متولد 28 سپتامبر 1942، منده، لوزر، یک کارگردان تئاتر موسیقی و غزلیات فرانسوی و همچنین یک نویسنده است.میشل رستن در سن هفت سالگی شروع به مطالعه موسیقی به عنوان خودآموز کرد. او این کار را به شدت در طول تحصیلات ابتدایی و متوسطه خود در Nîmes دنبال کرد. او بعدها و با جدیت بیشتری تحصیلات موسیقی را از سر گرفت (سالهای 1970-1980).او ابتدا در کلاس های ترمینال به تدریس فلسفه پرداخت، سپس در دپارتمان روانشناسی بالینی پاریس هفتم تدریس کرد. در همان زمان، او در یک آزمایشگاه تحقیقاتی در علوم ا...