کتاب حیوان اندیشمند

An animal endowed with reason
کد کتاب : 8222
مترجم :
شابک : 978-9645609021
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 524
سال انتشار شمسی : 1374
سال انتشار میلادی : 1960
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

حیوان هوشمند
Un Animal doué de raison
  • 15 % تخفیف
    319,000 | 271,150 تومان
  • موجود
  • انتشارات: وال وال
    نویسنده:
کد کتاب : 112891
مترجم :
شابک : ‏‫‫978-622-97505-9-9‬‬
قطع : جیبی
تعداد صفحه : 605
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1967
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

معرفی کتاب حیوان اندیشمند اثر روبر مرل

کتاب"حیوان هوشمند"، داستانی علمی تخیلی، سیاسی، نوشته روبر مرل، نویسنده فرانسوی است که از او کتاب پراقبال «مرگ کسب و کار من است» نیز، توسط احمد شاملو به ترجمه رسیده است. داستان درباره گروهی از دانشمندان آمریکایی است که بر روی دلفین ها تحقیق میکنند و سعی دارند به آنها آموزش دهند تا با زبان انگلیسی با انسانها ارتباط برقرار کنند. مسئول اصلی گروه، دانشمندی بسیار باهوش است که شخصیتی کاریزماتیک دارد اما از ایده اصلی پشت این آزمایش بی خبر است و پس از اینکه تمام تلاش خود را در احقاق این هدف بکار میگیرد، متوجه میشود که این پروژه در جهت استفاده نظامی از دلفین ها در جنگ سرد کلیدخورده است.

این کتاب بر اساس حقیقت های علمی و سیاسی همان زمان نوشته شده است. فیلم سینمایی نیز با همین نام، به کارگردانی مایک نیکولز در سال 1973، بر اساس این کتاب ساخته شده است.

کتاب حیوان اندیشمند


ویژگی های کتاب حیوان اندیشمند

فیلمی با همین عنوان، بر اساس این کتاب ساخته شده است.

روبر مرل
روبر مرْل، زاده ی 28 اوت ۱۹۰۸ و درگذشته ی ۲۸ مارس ۲۰۰۴، یک رمان نویس فرانسوی بود.او در تبسا در کشور الجزایر متولد شد و دوران کودکی را در این کشور گذارند و مدارج عالیه را در کشور فرانسه طی کرد و توانست در رشته ی ادبیات دکتری بگیرد. در زمان جنگ جهانی دوم توسط نیروی های آلمانی دستگیر شد و مدتی را در زندان گذراند. اولین اثر وی در سال ۱۳۴۹ با نام شنبه و یکشنبه در کنار دریا منتشر شد. مرل در ۲۸ مارس ۲۰۰۴ در منزل شخصیش در حومه ی پاریس بر اثر حمله ی قلبی درگذشت. در سال ۱۳۵۲ کتاب «مرگ کسب و کار من» از ...
قسمت هایی از کتاب حیوان اندیشمند (لذت متن)
- پیر شدن هیچ وقت چیز جالبی نبوده است ، اما پیر شدن بدون کار و پیشه و در حالی که سن از شصت و هفتاد می گذشت ، بدون اینکه انسان مشغولیاتی داشته باشد یا به تحقیق و مطالعه بپردازد ، از همه بدتر است . - این درست نیست ، ابدا درست نیست که می گویند در رنج کشیدن فضیلتی جادویی وجود دارد ، برعکس به عقیده من رنج کشیدن یک نوع فلج شدن ، گونه ای تحقیر است که هرگز هیچ چیز خوب و جالبی از آن منبعث نمی شود ، پس باید بر آن چیره شد . - زمان نابغه هایی که به تنهایی و به کمک وسائلی ابتدایی موفق به کشفیاتی بزرگ و شگفت انگیز می شدند سپری شده است . در حال حاضر پیشرفت های علمی احتیاج به سرمایه گذاری های بزرگ و گروه های متعدد محققین دارند : یا به عبارت دیگر این کار پول فراوان می خواهد . مسئله حالت نسبیت دارد . هر کس از همه ثروتمندتر است ، لزوما کشفیات بیشتری هم خواهد کرد . - کلمه ی زندگی : چه طنز و تمسخری ، چه خود گول زدنی ، فاصله ی کوتاه میان دو نیستی را زندگی نامیدن . - خوشبختی چنان غیرمعمول و کمیاب است که انسان وقتی با آن رو به رو می شود ، به دشواری می تواند تشخیص بدهد . - راه های زیادی وجود دارد برای اینکه انسان هیچ کاری نکند . انسان می تواند خودش را سرگرم کار نشان دهد ، خیلی هم با شور و علاقه و در عین حال هیچ کاری هم انجام ندهد . - در رنج نوعی تحلیل رفتن وجود دارد که انسان را وا می دارد بیشتر خود را تحلیل ببرد . یک نوع قطع عضو کردن که قطع عضو کردن های دیگر را مطالبه می کند . - انسان می تواند تبسم کند ، تبسم کند ، تبسم کند و در عین حال یک خائن باشد . - شما با این اصطلاح " زمان چه قدر به کندی می گذرد " آشنایی دارید . من هرگز تا به حال چنین عمیق مفهوم آن را درک نکرده بودم . هیچ فکرش را نمی توانید بکنید که زمان در اینجا تا چه حد طولانی است . باور کردنی نیست . روزها مثل هفته ها می مانند و هفته ها مثل ماه ها جلوه می کنند . - خنده می تواند ساختگی و ظاهری باشد اما رنج و اندوه حتی بدون دلیل ، هرگز خیالی نیست .