کتاب شادمانی درونی

Authentic Happiness
روان شناسی مثبت گرا در خدمت خوشنودی پایدار
کد کتاب : 8237
مترجم :

شابک : 9786005510355
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 336
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2002
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 13
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب شادمانی درونی اثر مارتین سلیگمن

کتاب کتاب شادمانی درونی (روان شناسی مثبت گرا در خدمت خوشنودی پایدار) ایده روانشناسی مثبت را معرفی می کند ، که بیشتر بر نقاط قوت و نه نقاط ضعف متمرکز است و اظهار می دارد که خوشبختی نتیجه ژن های خوب یا شانس نیست. نویسنده به خوانندگان می آموزد که می توان با شناسایی و استفاده از بسیاری از نقاط قوت و ویژگی های موجود در آنها - از جمله مهربانی ، اصالت ، شوخ طبعی ، خوش بینی و سخاوت _به خوشبختی برسند. با فراخوانی مکرر این "نقاط قوت" ، آنها می توانند زندگی خود را به سمت یک سطح مثبت و جدید پیش ببرند.

باز هم باید تکرار کرد که ایده اصلی این کتاب به گفته روانشناس و نویسنده محترم مارتین سلیگمن این است که خوشبختی نتیجه ژن های خوب یا شانس نیست.
سلیگمن با استفاده از تمرینات عملی ، تست های مختصر و یک برنامه وب پویا ، به خوانندگان نشان می دهد که چگونه می توانند بالاترین امتیازات خود را شناسایی کرده و از آنها به شیوه هایی استفاده کنند که هنوز در نظر نگرفته اند.

مارتین سلیگمن ، استاد روانشناسی و مدیر مرکز روانشناسی مثبت در دانشگاه پنسیلوانیا است. از بین 20 کتاب او می توان به خوش بینی آموخته شده ، آنچه می توانید تغییر دهید و آنچه نمی توانید و خوشبختی معتبر را نام برد. کتاب های او به 25 زبان ترجمه شده است.

کتاب شادمانی درونی

مارتین سلیگمن
مارتین ای.پی. "مارتی" سلیگمن روانشناس آمریکایی، استاد دانشگاه و نویسنده کتاب های خودیاریاست. نظریه او با نام درماندگی آموخته شده به طور گسترده ای میان دانشمندان و روانشناسان بالینی مطرح است.
قسمت هایی از کتاب شادمانی درونی (لذت متن)
ساختن حالاتی که زندگی را مشقت بار می نمایند، اولویت را از ایجاد حالت هایی که بر ارزشمندی زندگی می افزایند، سلب کرده است. آنچه مردم می خواهند فراتر از رفع ضعف هایشان است. آنها خواهان زندگی سرشار از معنی هستند و نمی خواهند تا فرا رسیدن مرگ با اضطراب و بیقراری روزگار بگذرانند. شاید شما هم مانند من زمانی که شب هنگام در بستر، بیخوابی به سراغتان می آید به این فکر کرده باشید که چگونه می توان در زندگی از مثبت دو به مثبت هفت صعود کرد، نه اینکه فقط از منفی پنج به منفی سه رفته و هر روز اندکی از میزان مشقت بار بودن زندگیتان بکاهید. اگر شما چنین شخصی هستید، احتمالا حوزه روان شناسی را به طرز حیرت آوری دلسرد کننده یافته اید. ولی اکنون زمان شکوفایی علمی فرا رسیده است که در صدد درک هیجان مثبت، ایجاد قابلیت و فضیلت و ارائه رهنمود برای یافتن آن چیزی است که ارسطو(۱)، آن را«زندگی خوب (۲)» نامیده است.

آیا واقعا این ماهیت خوش بینانه نوشته آنها نبود که این تفاوت را سبب شده بود؟ شاید تفاوتی در میزان ناشادی ابراز شده یا در چگونگی توقع آنها از آینده یا میزان متدین بودن آنها در میزان پیچیدگی نوشته های آنها به لحاظ عقلی وجود داشته است. اما تحقیقات صورت گرفته نشان داده اند که هیچ کدام از این عوامل تأثیرگذار نبوده و تنها میزان احساسات مثبت بیان شده در نوشته های آنها عامل ایجاد تفاوت بوده است. بنابراین به نظر می رسد که راهبه های شادتر، زندگی طولانی تر داشته اند. آلبوم عکس های دوران دانشگاه منبعی ناب برای محققان روان شناسی مثبت گراست. عکاس می گوید«به اینجا نگاه کنید و لبخند بزنید» و شما هم برحسب وظیفه بهترین لبخند خود را تحویل می دهید. لبخندی سفارشی! به نظر می رسد