کتاب چشم هنرمند

Zeichnen im Kopf
کد کتاب : 82482
مترجم :
شابک : 978-6001522697
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 208
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2004
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب چشم هنرمند اثر پیتر جنی

عنوان این اثر "نگاه هنرمند"، نوشته پیتر ینی، نخستین جلد از مجموعه‌ی "دیدآموزی" است که با هدف توسعه شیوه‌ی نگرش‌گرایی، تلاش می‌کند تا شما را به تجربه‌ای جدید از دیدن و شناخت تصاویر هدایت کند. این اثر فلسفی و متفکرانه باعث می‌شود پس از خواندن آن، نگاهتان با تصاویری روبرو شود که تا به حال آن‌ها را نادیده گرفته‌اید.

پیتر ینی، همچنین با سایر آموزگاران طراحی، نگرش به عنوان بنیاد هر اقدام دیگر در طراحی را تاکید می‌کند و در پی تغییر و تحول در این نگرش‌ها، سعی دارد آموزش طراحی را به سمت بهبود هدایت کند. کتاب "نگاه هنرمند" به چشمان شما فرصت می‌دهد تا به جزئیات پنهان در اشیاء روزمره پرداخته و به زیبایی‌های غیرمعمول و طبیعی مانند اشکال ابرها و جاذبه‌های خراشیده و تورفته توجه کنید. در بخش‌هایی از این کتاب، شما به طراحی، نقاشی یا حتی عکاسی دعوت می‌شوید.

عمدتا در سیستم‌های آموزشی هنرهای تجسمی، فرآیند یادگیری از طریق تمرین و آموزش در حوزه‌های طراحی آغاز می‌شود، اما نویسنده با تکیه بر نگریستن، تفسیر و بازسازی پدیدارها، مهارت‌های طراحی را بیشتر از یک روند مکرر آموزش می‌بیند. این تعریف از طراحی به نظر پیتر ینی کمبودهایی دارد و به نوعی تخیل در آن ضروری می‌شود. در مجموعه‌ی "دیدآموزی"، این مسئله به وسیلهٔ تمرین‌های متنوع به شما آموزش داده می‌شود.

از جمله اول کتاب، نویسنده از شما می‌خواهد که توجه خود را به نقش مهمی که ذهن در فرآیند طراحی ایفا می‌کند، جلب کنید. او این موضوع را با عبارت "ذهن آدم کارگاه اوست و چشمانش چراغ‌های کارگاه" بیان می‌کند. با خواندن کتاب، احساس خواهید کرد که وقت آن رسیده که خودتان هم قلم بگیرید و جالب‌تر از این، نویسنده از شما در پایان کارتان خواسته است تا این کتاب را به عنوان یک دفترچه‌ی یادداشت تصور کنید و در آن مفاهیم و ایده‌ها را ثبت کنید.

اگر تصمیم به یادگیری هنر طراحی دارید یا به بهبود مهارت‌های خود در این زمینه علاقه دارید، مجموعه‌ی "دیدآموزی" یک منبع جذاب و پر از تمرین‌های ساده و الهام‌بخش است. این مجموعه شما را به سوی دنیای جدیدی از ایده‌پردازی و تجسم هدایت می‌کند و ترغیبتان می‌کند تا با انرژی بیشتری و در مدت زمان کوتاه‌تری به عملی کردن ایده‌های خود بپردازید.

آفریننده مجموعه‌ی "دیدآموزی" اصرار ندارد که مهارت‌های نوین و منحصربه‌فردی به شما آموزش دهد؛ بلکه هدف او این است که انگیزه‌ها و خلاقیت خود را بر افراز آورده و در مسیری که تاکنون برای خود انتخاب نکرده‌اید، قدم بگذارید.

کتاب چشم هنرمند

پیتر جنی
پیتر جنی (زاده 16 مه 1942 در Sool GL) استاد طراحی و نویسنده سوئیسی است.از سال 1958 جنی یک دوره طراحی و سپس یک دوره در Kunstgewerbeschule Zürich را در تایپوگرافی، عکاسی، گرافیک و طراحی تجربی گذراند.او از سال 1965 تا 1972 صاحب یک دفتر طراحی متخصص در زمینه های فرهنگی و طراح ماهنامه فرهنگی Du بود. در سال 1971 او یکی از بنیانگذاران مدرسه F+F برای طراحی تجربی (اکنون مدرسه F+F برای هنر و طراحی) بود.از ژوئن 1977، جنی استاد طراحی بصری در بخش معماری ETH زوریخ شد و از سال 1983 استاد تمام است. از سا...
قسمت هایی از کتاب چشم هنرمند (لذت متن)
چشم و ذهن با هم کار می کنند تا ذهنیت ها را طراحی، رنگ آمیزی، یا اصلا مخیل کنند. وانگهی، واژه ی «کار» سزاوار این کنش خلاقانه نیست، زیرا چنین فرآیندی شامل تلاش و رنج نیست. من با این کتاب می کوشم تا شما را در یافتن سرنخ ها و نشانه های بصری یاری کنم. شما هم می کوشید تا از این راهنمایی ها فراتر بروید و به روندی گذار کنید که راه به شگفتی ها و ناشناخته ها می برد. کیست که از شگفتی و راز آلودگی دربگذرد؟