کتاب اسرار کیهانی

Cosmic Queries
(راهنمایی درباره اینکه ما کیستیم،چگونه به اینجا آمدیم و قرار است به کجا برویم!)
کد کتاب : 82783
مترجم :
شابک : 978-9642334049
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 318
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2021
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب اسرار کیهانی اثر نیل دگراس تایسن


نیل دگراس تایسون، اخترفیزیکدان اوبر، در ادامه تأمل برانگیز کتاب تحسین‌برانگیز StarTalk خود، مهم‌ترین پرسش‌های فلسفی جهان در مورد جهان را با شوخ طبعی، خرد، و علم پیشرفته مورد بررسی قرار می‌دهد.
این کتاب جدید و روشنگرانه از نیل دگراس تایسون برای علاقه‌مندان به علم، فضا و فیزیک و همه کسانی که می‌خواهند جایگاه خود را در کیهان درک کنند، برداشتی بی‌نظیر از اسرار و کنجکاوی‌های کیهان ارائه می‌دهد که بر اساس مواد غنی از StarTalk محبوبش ساخته شده است.
در این صفحات درخشان، که با عکس‌های خیره‌کننده و گرافیک‌های آشکار نشان داده شده‌اند، تایسون و نویسنده همکار جیمز ترفیل، فیزیکدان مشهور و محبوب‌کننده علم، به پرسش‌های بزرگی می‌پردازند که هزاره‌ها بشریت مطرح کرده است - زندگی چگونه آغاز شد؟ جایگاه ما در کیهان چیست؟ آیا ما تنها هستیم؟ - و پاسخ هایی را بر اساس جدیدترین داده ها، مشاهدات و نظریه ها ارائه می دهیم.
این کتاب سرگرم‌کننده و مرتبط با اکتشافات متحول کننده الگو که به توضیح اجزای سازنده اخترفیزیک کمک می‌کند، خوانندگان را در هر سنی درگیر و الهام‌بخش می‌کند، مفاهیم پیچیده را در دسترس قرار می‌دهد و پنجره‌ای به پیچیدگی‌های کیهان ارائه می‌دهد.
برای همه کسانی که عاشق کتاب پیشین این نویسنده بودند این کتاب جدید آنها را به سفرهای بیشتری به شگفتی های جهان و فراتر از آن می برد.

کتاب اسرار کیهانی

نیل دگراس تایسن
نیل دگراس تایسن، زاده ی 5 اکتبر 1958، اخترشناس، نویسنده و مفسر علمی آمریکایی است. او از سال 1996، مسئول مطالعات فضایی مرکز رز در نیویورک بوده است. این مرکز، بخشی از موزه ی تاریخ طبیعی آمریکا است و تایسن در همین موزه، دپارتمان اخترفیزیک را در سال 1997 پایه گذاری کرد.او که در شهر نیویورک به دنیا آمد و بزرگ شد، در سن نه سالگی به اخترشناسی علاقه مند شد. تایسن پس از فارغ التحصیلی از مدرسه ی علمی برانکس، مشغول خواندن فیزیک در دانشگاه هاروارد شد. او سپس وارد دانشگاه کلمبیا شد و مدرک دکترای خود را در...
نکوداشت های کتاب اسرار کیهانی
[An] exuberant and enticing resource.
[یک] منبع سرشار و فریبنده.
Booklist Booklist

A lively, richly illustrated celebration of scientific inquiry.
جشنی پر جنب و جوش و مصور از تحقیق علمی.
Kirkus Reviews Kirkus Reviews

قسمت هایی از کتاب اسرار کیهانی (لذت متن)
صحبت درباره پایان جهان در اصطلاحات نظری انتزاعی یک چیز است، اما تصور اینکه آن برای یک ناظر روی زمین چگونه به نظر می رسد کاملا فرق دارد. برای بحث در این باره، بیایید وانمود کنیم که این ناظر به درستی از قوانین فیزیک که همه چیز را به ارمغان می آورند محافظت می کند، و دارای طول عمر کافی برای تماشای کل نمایش است. اگرچه آنچه در آسمان می بینیم ممکن است با انواع مختلف آتش بازی تداعی شود، اما تأثیر کلی این خواهد بود که آسمان به تدریج تاریک می شود. نقل قول سر ادوارد گری، که در ابتدای جنگ جهانی اول تکرار شده، ویران شدن جهان آینده را به تصویر می کشد.