کتاب جاذبه و رحمت

Gravity and Grace
  • 10 % تخفیف
    280,000 | 252,000 تومان
  • موجود
  • انتشارات: نشر نی نشر نی
    نویسنده:
کد کتاب : 82862
مترجم :
شابک : 978-6220604259
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 264
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1947
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

جاذبه و لطف
Gravity and Grace
کد کتاب : 114564
مترجم : احسان ممتحن
شابک : 978-6222900786
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 256
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1947
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب جاذبه و رحمت اثر سیمون وی

کتاب «جاذبه و رحمت» اولین کتابی بود که توسط متفکر و فعال برجسته، سیمون ویل منتشر شد. در آن گوستاو تیبون، کشاورز که قبل از مرگ نابهنگام دفترهایش را به او سپرده بود، خلاصه‌ای از نوشته‌های خود را در یک مجلد قابل توجه گردآوری کرد که منبعی برای راهنمایی معنوی و خرد برای افراد بی‌شماری شده است. سیمون آدولفین ویل فیلسوف، عارف، و فعال سیاسی فرانسوی بود. از سال 1995 بیش از 2500 اثر علمی در مورد او منتشر شده است، از جمله تجزیه و تحلیل دقیق و خوانش آثار او.
ویل پس از فارغ التحصیلی از تحصیلات رسمی، معلم شد. او در طول دهه 1930 به طور متناوب تدریس می کرد و به دلیل وضعیت نامناسب سلامتی و وقف خود به فعالیت های سیاسی، چندین بار تدریس را رها کرد. چنین کاری باعث شد که او در جنبش اتحادیه‌های کارگری کمک کند، از آنارشیست‌های معروف به ستون دوروتی در جنگ داخلی اسپانیا حمایت کند، و بیش از یک سال را به عنوان کارگر، عمدتا در کارخانه‌های خودروسازی، بگذراند، بنابراین او می‌توانست طبقه کارگر را بهتر بفهمد. او با در پیش گرفتن راهی که در میان روشنفکران چپ‌گرای قرن بیستم غیرعادی بود، با پیشرفت زندگی‌اش مذهبی‌تر شد و به عرفان گرایش پیدا کرد. ویل در طول زندگی خود می نوشت، اگرچه بیشتر نوشته های او تا پس از مرگش توجه زیادی را به خود جلب نکرد. در دهه های 1950 و 1960، آثار او در قاره اروپا و در سراسر جهان انگلیسی زبان مشهور شد. افکار او همچنان موضوع مطالعات گسترده در طیف وسیعی از زمینه ها بوده است. آندره ویل ریاضیدان برادر او بود.

کتاب جاذبه و رحمت

سیمون وی
سیمون وی فیلسوف، عارف مسیحی و فعال اجتماعی فرانسوی بود.در اواخر سنین نوجوانی به جنبش‌های کارگری پیوست و نویسندهٔ پارچه‌نوشته‌هایی بود که در تظاهرات دفاع از حقوق کارگران حمل می‌شد. در این ایام، او یک مارکسیست، صلح طلب و عضو سندیکا بود. در همان ایام که به تدریس اشتغال داشت مقالاتی دربارهٔ مسایل اجتماعی و اقتصادی در نشریهٔ سندیکا می‌نوشت. در مقالهٔ آزادی و بیداد و چند مقالهٔ کوتاه دیگر بود که افکار رایج مارکسیستی را به نقد کشید و بدبینی‌اش را نسبت به محدودیت‌ها...
نکوداشت های کتاب جاذبه و رحمت
One of the most profound religious thinkers of modern times
یکی از عمیق ترین متفکران دینی دوران معاصر
Twentieth Century, 1961

We must simply expose ourselves to the personality of a woman of genius, of a kind of genius akin to that of the saints.
ما باید به سادگی خود را در معرض شخصیت یک زن نابغه، یک نوع نبوغ شبیه به شخصیت مقدسین قرار دهیم.
T. S. Eliot

قسمت هایی از کتاب جاذبه و رحمت (لذت متن)
ماهیت کاستی ناپذیر رنج که هنگام تجربه ی آن دچار وحشت می شویم برای این مقدر گشته است که اراده را متوقف سازد، همچنان که پوچی عقل را متوقف می سازد و غیبت عشق را، تا شاید انسان که بدین ترتیب به نهایت قوای بشری اش رسیده است بیارامد، بایستد، به بالا بنگرد و انتظار بکشد… هنگامی که در ژرف ترین ژرفناهای وجودمان نیاز به ندایی داریم که معنایی بدهد هنگامی که در طلب پاسخی فریاد می کشیم و پاسخی به ما داده نمی شود آن زمان است که سکوت خداوند را تجربه می کنیم… پس از تجربه ی این سکوت، برخی همچون دیوانگان شروع به حرف زدن با خود می کنند. پس از آن هرچه کنند، فقط باید برای شان دلسوزی کرد. برخی دیگر که تعدادشان هم زیاد نیست همه ی قلب شان را تسلیم سکوت می کنند.