کتاب قدرت جغرافیا

The Power of Geography
(نقشه هایی که اکنون و آینده جهان را آشکار می کنند!)
کد کتاب : 83014
مترجم :
شابک : 978-6226203364
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 407
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2021
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

«تیم مارشال» از نویسندگان پرفروش نیویورک تایمز

معرفی کتاب قدرت جغرافیا اثر تیم مارشال

کتاب «قدرت جغرافیا» اثری نوشته «تیم مارشال» است که اولین بار در سال 2021 انتشار یافت. «مارشال» نه منطقه—از جمله ناحیه «ساحل» در آفریقا، استرالیا، ایران، عربستان، و ترکیه—را مورد بررسی قرار می دهد و استدلال می کند که شرایط جغرافیایی، بومی، و اقلیمی این مناطق چگونه سرنوشت آن ها را در طول تاریخ رقم زده است. نویسنده نشان می دهد وجود کوهستان ها، به واسطه تقویت فرهنگ های اقلیت و جنبش های جدایی طلب—در مکان هایی همچون اسکاتلند، ناحیه «باسک» در اسپانیا، و مناطق کردنشین ترکیه—باعث تضعیف ثبات ملی می شوند. نزدیکی جغرافیایی همچنان یکی از خاستگاه های اصلی جدال ها است، مانند نگرانی استرالیا از حضور ناوهای چینی یا اختلاف یونان و ترکیه در مورد «جزایر دریای اژه» و میدان های گازی اطراف آن. «مارشال» همچنین به بررسی رقابت ابر-قدرت ها در فضا می پردازد—رقابتی که سیستم های ماهواره ای جهانی را که اهمیتی حیاتی دارند، در معرض تهدید قرار می دهد.

کتاب قدرت جغرافیا

تیم مارشال
تیموتی جان مارشال (زاده 1 مه 1959) روزنامه نگار، نویسنده و سخنگوی انگلیسی است که به دلیل تحلیلی که در مورد تحولات در اخبار خارجی و دیپلماسی بین المللی دارد مشهور است.مارشال (سردبیر سابق دیپلماتیک و همچنین سردبیر امور خارجه برای Sky News) مفسر مهمان رویدادهای جهانی برای BBC ، Sky News و مجری مهمان LBC است.
نکوداشت های کتاب قدرت جغرافیا
A fascinating exploration of geopolitics.
کاوشی شگفت انگیز در علم ژئوپولیتیک.
Publishers Weekly Publishers Weekly

A refreshing, and very useful book.
کتابی بدیع و بسیار سودمند.
Washington Post Washington Post

Excellent for anyone who takes satisfaction in understanding the world.
اثری عالی برای هر کسی که از درک دنیا لذت می برد.
Geographical

قسمت هایی از کتاب قدرت جغرافیا (لذت متن)
جایگزین کردن این کارگران با سعودی ها و جایگزین کردن نفت با تکنولوژی، نوعی قمار است-میانبری سریع به سوی آینده ای که محافظه کاران در این کشور آن را نمی خواهند؛ چیزی که هویت های دینی و قبیله ای را به حاشیه می راند.

فهرست کشورهای متخاصم احتمالی که قادر به حمله نظامی هستند، کوتاه است: چین، و در صورت تحریک، روسیه. در مورد سایرین، اگر دشمن، ناوگانی از ناوهای هواپیمابر نداشته باشد، مجبور است برای به دست آوردن برتری هوایی، خود را نزدیک به بریتانیا مستقر کند.

استقلال اسکاتلند ممکن است پایان این جدایی نباشد. این رویداد به گرایشی در حال رشد در ایرلند شمالی دامن می زند که اتحاد با جمهوری ایرلند شاید ایده خوبی باشد.