کتاب در دفاع از خدا

The Case for God
کد کتاب : 83037
مترجم :
شابک : 978-6229661703
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 546
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2001
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب در دفاع از خدا اثر کارن آرمسترانگ

کتاب «در دفاع از خدا» اثری نوشته «کارن آرمسترانگ» است که اولین بار در سال 2001 انتشار یافت. نویسنده به شکلی جذاب نشان می دهد که انسان ها چگونه در طول تاریخ با مفهوم وجود خدا مواجه شده اند و آن را در قالب کلمات، هنر و ایده ها بیان کرده اند. «آرمسترانگ» با پرداختن به غارهای شگفت انگیز «لارکو»، در این موضوع کاوش می کند که مذهب چگونه به بخشی مهم از جوامع ماقبل-تاریخ تبدیل شد و این جوامع چگونه آداب و سنت های خود را در قالب ابتدایی ترین فرم های هنری، به نسل های بعدی منتقل کردند. نویسنده سپس به یکتاپرستی و رقبای آن می پردازد و شرحی جالب توجه از نگرش یونانیان باستان به مذهب و منطق را ارائه می کند—نگرشی که به بستری برای شکل گیری بخش عمده تفکر غربی تبدیل شد. «آرمسترانگ» سپس پژوهش هایی درباره «تلمود» و «میدراش» را به همراه تفاسیر مسیحیت از مفاهیم مربوط به الهیات، مورد بررسی قرار می دهد.

کتاب در دفاع از خدا

کارن آرمسترانگ
کارن آرمسترانگ (Karen Armstrong) (زادهٔ ۱۹۴۴) نویسنده و پژوهشگر انگلیسی‌ست که تاکنون دوازده کتاب درباره دین‌شناسی تطبیقی تألیف کرده‌است.وی به مدت ۷ سال راهبه‌ای کاتولیک بوده سپس در ۱۹۶۹ در دانشگاه آکسفورد ادبیات کلاسیک و مدرن خوانده است. وی چندین برنامه تلویزیونی نیز درباره پولس رسول و تاریخ کلیسا تهیه کرده‌است. او سپس به نوشتن کتاب‌هایی در زمینه اندیشه دینی روی آورد در حالی که جهان نگری او بر آمده از بینش دینی مسیحی و خرد باوری غربی است. وی همواره کوشیده است به ...
نکوداشت های کتاب در دفاع از خدا
An accessible, intriguing study of how we see God.
پژوهشی قابل فهم و جذاب درباره چگونگی نگرش ما به خدا.
Kirkus Reviews Kirkus Reviews

An engaging survey of Western religious thought.
تحقیقی گیرا درباره اندیشه مذهبی غرب.
New York Times New York Times

It reflects the most important shifts occurring in the religious landscape.
این کتاب، مهم ترین تحولات رقم خورده در چشم انداز مذهب را بازتاب می دهد.
Newsweek Newsweek

قسمت هایی از کتاب در دفاع از خدا (لذت متن)
«کپلر»، ریاضیدانی با نبوغ خارق العاده، به ما یادآور می شود که علم ابتدای عصر مدرن ریشه در ایمان داشت. این دانشمندان پیشگام میل نداشتند از دست دین خلاص شوند. آن ها برعکس الهیاتی سکولار ایجاد کردند که توسط و برای غیرروحانیان نگاشته شده بود؛ زیرا کشف هایشان باعث می شد به گونه ای متفاوت درباره خدا بیندیشند.

در قرن های شانزدهم و هفدهم میلادی، علم، فلسفه و دین، پیوندی تنگاتنگ با هم داشتند. «کپلر» مدعی بود در پژوهش های ریاضی خود از جهان، «مشتاق و بی قرار، رد پای آفریدگار را دنبال کرده است.»

دانشمندان مجبور بودند هر آنچه را که فکر می کردند می دانند، رها کنند و با ناشناخته ها مواجه شوند؛ همانگونه که معاصر آن ها، «یوحنای صلیبی» به رویارویی با خدای ناشناخته برخاست و به خوانندگانش گفت: «برای رسیدن به دانش باید به راهی بروید که آن را نمی شناسید.» اگر عارفان و دانشمندان شجاعت گذار از مفاهیم اطمینان بخش متداول را نداشتند، هر دو به یک اندازه در تله نظریه هایی می افتادند که دیگر کارآمد نبودند.