کتاب لطیف مثل پرنیان

Latif Mesl-e Parnian
(مهارت های تربیت فرزند از دیدگاه مرحوم فلسفی)
کد کتاب : 83082
شابک : 978-6008441106
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 208
سال انتشار شمسی : 1401
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 8
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

معرفی کتاب لطیف مثل پرنیان اثر احسان نمازی زاده

(مهارت های تربیت فرزند از دیدگاه مرحوم فلسفی)
حجت‌السلام محمدتقی فلسفی ازجمله علمایی است که مطالعات و تألیفات تأمل‌برانگیزی در حوزۀ روان‌شناسی کودک و نوجوان داشته است.
کتاب لطیف، مثل پرنیان خلاصه‌ای از کتاب کودک مرحوم محمدتقی فلسفی است. نکته‌ای که در این کتاب تربیتی به آن توجه ویژه شده است، تربیت فطری کودک است. در قسمتی از کتاب این‌گونه آمده است: «فطریات انسان سرمایه‌هایی هستند که خداوند حکیم، به‌منظور تأمین سعادت بشر، در هر کودک نهادینه کرده و او را با همان سرمایه‌ها آفریده است. اگر فطریات با پرورش صحیح و حمایت‌های عالمانه از کودکی تقویت شوند، اساس سعادت کودک پی‌ریزی می‌شود و تا پایان زندگی، ضامن خوشبختی او خواهد بود.»
تربیت جنسی، از دیگرموضوعاتی است که در این کتاب بیان شده است و زیرعنوان‌هایی به این شرح دارد: انسان و تمایلات جنسی، اسلام و تربیت جنسی کودک، آسیب‌های تحریک جنسی و نقش حیا در تربیت کودک.

(برگرفته از متن ناشر)

کتاب لطیف مثل پرنیان

احسان نمازی زاده
احسان نمازی زاده متولد سال 1360،کارشناسی ارشد مشاوره اسلامی،طلبه درس خارج فقه و اصول، مبلّغ تخصصی دفتر تبلیغات اسلامی، پژوهشگر و کارشناس پاسخگویی به مسائل خانواده و مشاوره اسلامی می باشد.
قسمت هایی از کتاب لطیف مثل پرنیان (لذت متن)
وقتی لباس نوزادیش را در دست می گیریم، بوی معصومانه اش ما را تا دروازه های زیباترین رویاهایمان بالا می برد و عطر بهشت را احساس می کنیم. پوست لطیفش را که نوازش می کنیم، گویا سرانگشتمانمان از لابه لای ابرهای نرم بهاری عبور کرده و از اوج آسمان، گلبرگهای گل بهشتی را لمس کرده است و....