کتاب تاریخ سری امامت

History of Imamate series
کد کتاب : 83132
مترجم :
شابک : 978-9640923863
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 216
سال انتشار شمسی : 1401
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب تاریخ سری امامت اثر شیخ جعفر المهاجر

کتاب «تاریخ سرّی امامت» تصویری واضح و تا حدی کامل از دولت پنهانی ارائه می‌دهد که پنج ائمه علیهم السلام به صورت متوالی به تأسیس و رهبری آن همت گماشتند و به یمن این دولت پنهان، بنای تشیع را به صورت یک بنای فاخر انسانی قوی و کامل بازسازی کردند که با شکل قبلی آن اختلاف ریشه‌ای داشت و بدین ترتیب آن را در مسیر زنجیره‌ای از تکاملاتی قرار دادند که حلقه‌ای پس از حلقه‌ای می‌آمد که تا هم‌اکنون هم از برکات آن برخورداریم.
غیبت و فقدان این تصویر در نوشته‌های مورخان یا شبه مورخان، از عجایب روزگار است؛ چرا که اطلاعات و مواد آن در ده‌ها منبع و مصدر به شکل‌های مختلف پراکنده است.
در حقیقت ویژگی این کتاب، ترکیب هوشمندانه و فنی داده‌های پراکنده تاریخی است که منجر به جوشش چشمه جدیدی از تاریخ شده است.
فهم رویکرد برخی از ائمه به این اسلوب عملیاتی و پیروزی شگفت‌انگیز در آن، مستلزم تغییر آن تصویر برجای مانده از سیره آنان در اکثر کتاب‌های سیره است که از ایشان افرادی آرام و سر به زیر و منفعل و صبور در برابر تدابیر سلطه حاکمه ارائه می‌دهند که ائمه را تبعید یا زندانی و یا حصر خانگی می‌کردند، در حالی که تصویر واقعی از ایشان، طبق اسناد تاریخی، تصویر رهبران فعال و خستگی‌ناپذیری هست که در نهایت حفاظت و رازداری و انضباط، شیعیان و پیروانشان را وارد فعالیت سازمان‌یافته‌ای کردند تا جبران نبود حاکمیت عادله برایشان باشد.

کتاب تاریخ سری امامت

شیخ جعفر المهاجر
شیخ محمد جعفر المهاجر عاملی (1941-)، متکلم، محقق و دانشگاهی شیعه، دارای کتب بسیاری است که با آشکار کردن دوران پنهان در تاریخ لبنان و جبل عامل متمایز شده است. او در سال 1941 در بعلبک در خانواده‌ای با اصالت کار به دنیا آمد.او شیخ محمد جعفر بن الحاج سلیمان بن شیخ حبیب بن محمد بن حسن بن ابراهیم بن حسن یاسین است و اصل دور او به قبیله یمانی همدان می رسد.اصل این خانواده از شهر حناویه الامیلیه است و پیش از آن به عنوان خاندان ابراهیم شناخته می شد، اما پس از سرشماری رسمی این شعبه در خاندان المهاجر...