کتاب الحکمه البالغه

alHekmah alBalighah
(شرح کلمات قصار امیرالمومنین(ع))
کد کتاب : 83136
مترجم :
شابک : 978-9640923795
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 522
سال انتشار شمسی : 1401
نوع جلد : سلفونی
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب الحکمه البالغه اثر میرزا ابوالحسن دستغیب شیرازی

کتاب «الحکمه البالغه (شرح کلمات قصار حضرت امیرالمومنین (ع)» اثر سید ابوالحسن دستغیب‌شیرازی و ترجمه مرتضی رحیمی‌نژاد و تحت اشراف آیت‌الله سیدعلی‌اصغر دستغیب در ۵۵۲ صفحه به همت موسسه بوستان کتاب منتشر شد.
کلمات امیرالمومنین امام علی (ع) همواره برای دانشمندان مایه شگفتی و مرکز توجه بوده است، و هر یک به فراخور دانش خویش اظهار ارادتی کرده و آثاری در این زمینه پدید آورده‌اند. مرحوم سید ابوالحسن دستغیب در اثر پیش‌رو با رویکردی متفاوت با تلاش‌های گذشتگان، منتخبی از کلمات قصار امیرالمومنین (ع) را با بهره‌گیری از جملات و اشعار مشابه و همانند (اشباح و نظایر) از میان گفتار حکما، ادبای ادب، معصومین (ع) و امام علی (ع) شرح داده است.
این اثر مشتمل بر شرح ۴۸۹ کلمه قصار از حضرت علی (ع) است.

کتاب الحکمه البالغه

میرزا ابوالحسن دستغیب شیرازی
ابوالحسن دستغیب شیرازی (تو ح 1260 ق)، حكیم، مجتهد و شاعر، متخلص به دستغیب. در شیراز به دنیا آمد و در آنجا علوم فقه و اصول و منطق و حكمت را فراگرفت. تولیت بقعه‏ى امامزاده‏ى سید میرمحمد بن امام موسى بن جعفر (ع)، با او بود و مدتى تولیت مسجد نصیرالملك ار نیز بر عهده داشت نصیرالدین فرصت از شاگردان وى مى‏باشد كه در محضرش حكمت الهى را فراگرفته است. از آثار وى: حواشى بر «اسفار اربعه» صدرالمتالهین؛ شرحى بر «كلمات قصار» امیرالمومنین (ع)؛ اشعار و خطب عربى و فارسى.[1] ...
دسته بندی های کتاب الحکمه البالغه