کتاب راهنمای کامل بارداری، زایمان و مراقبت از نوزاد

Pregnancy, Childbirth And The Newborn
کد کتاب : 83206
مترجم :
شابک : 978-6008496236
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 270
سال انتشار شمسی : 1395
سال انتشار میلادی : 1984
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب راهنمای کامل بارداری، زایمان و مراقبت از نوزاد اثر مجموعه ی نویسندگان

کتاب راهنمای کامل بارداری، زایمان و مراقبت از نوزاد به عنوان اثری پرفروش سعی دارد تا شما را با بسیاری از اطلاعات کهنه و باورهای غلط در مورد بارداری، زایمان و مراقبت از نوزاد آشنا سازد و کمک می‌کند تا مادران باردار با آگاهی از یافته‌های دقیق علمی، قدم به قدم مسیر تحول جنین خود را به سلامت پشت سر گذارند و صاحب کودکی سالم و سرزنده شوند.
کتاب راهنمای کامل بارداری، زایمان و مراقبت از نوزاد (Pregnancy, childbirth and the newborn) یکی از جذاب‌ترین و پرفروش‌ترین کتاب‌ها دربارۀ بارداری، زایمان و مراقبت از نوزاد به شمار می‌آید و تاکنون حدود یک و نیم میلیون نسخه در سراسر جهان به فروش رسیده است. پنی سیمکین (Penny Simkin)، ژانت والی (Janet Whalley)، آن کپلر (Ann Keppler)، ژانل دورهام (Janelle Durham) و آپریل بلدینگ (April Bolding) در این کتاب اطلاعات جامع و به روزی را با زبان ساده برای مادران جمع‌آوری کرده و همۀ اطلاعات مورد نیاز مادران را از دورۀ قبل از بارداری تا پس از تولد نوزاد پوشش داده‌اند.
دورۀ بارداری با اینکه کوتاه‌ترین مرحلۀ رشدی به شمار می‌آید اما مهم‌ترین مرحلۀ رشد انسان محسوب می‌شود، از این نظر که تأثیرات این دوره بر سلامت جسمی و روانی کودک چشمگیر و انکارناپذیر است. گزل، یکی از نظریه پردازان مشهور در این زمینه، می‌گوید که اهمیت دورۀ بارداری از اهمیت کل عمر کمتر نیست. عواملی که در دوره بارداری بر سلامت جنین اثر می‌گذارند معمولا پس از تولد و گاهی تا پایان عمر باقی می‌مانند، مثلا سوء تغذیه، بیماری‌های مادر یا مصرف برخی داروها در دورۀ بارداری ممکن است موجب ناتوانی جسمی یا ذهنی کودک شود که این ناتوانی در سراسر زندگی همراه کودک خواهد بود.
امروزه یکی از برنامه‌های مهم سازمان بهداشت جهانی کاهش بارداری‌های ناخواسته و افزایش بارداری‌های برنامه‌ریزی شده است. بارداری‌های ناخواسته و بدون آمادگی معمولا با مراقبت‌های ناکافی و بی‌توجهی به سلامت جنین همراه هستند و احتمال تولد کودکان بیمار و ناتوان را افزایش می‌دهند. یکی از مهم‌ترین آمادگی‌هایی که والدین و به ویژه مادران باید پیش از بارداری کسب کنند این است که اطلاعات کافی، درست و دقیق دربارۀ همۀ مراحل رشد قبل از تولد و پس از تولد را به دست آورند تا بتوانند به بهبود سلامت جنین خود کمک کنند و از بروز مشکلات جدی پیشگیری کنند.

کتاب راهنمای کامل بارداری، زایمان و مراقبت از نوزاد

دسته بندی های کتاب راهنمای کامل بارداری، زایمان و مراقبت از نوزاد