کتاب ش کو؟!ه

Sh
کد کتاب : 83409
شابک : ‌‌978-6008637936
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 272
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 10
زودترین زمان ارسال : 20 اردیبهشت

معرفی کتاب ش کو؟!ه اثر علی میرصادقی

علی میرصادقی در کتاب جدید خود به نام «ش‌کو!؟ ه» علنا به جنگ روانشناسی زرد رفته و پیش‌بینی کرده که پس از انتشار این کتاب مورد هجمه این دسته از روانشناسان یا به گفته خودش، روانشناس‌نماها قرار بگیرد.
وی می‌گوید توصیه‌های سخیف، بی‌اساس و سودمحوری که در فضای مجازی و صفحات اینستاگرام به نام توصیه‌های روانشناسی به خورد مردم داده می‌شود هیچ نسبتی با اخلاقیات و علم روانشناسی ندارند.
کتاب «ش‌کو!؟ ه» در شش فصل و بر اساس نظریه شکوفایی مارتین سلیگمن رئیس سابق انجمن روانشناسی آمریکا نوشته شده است.
به گفته وی، خیلی از کتاب‌های روانشناسی، موفقیت را به‌جای شکوفایی تعریف می‌کنند در حالیکه شکوفایی یک اتفاق چندبعدی است که موفقیت تنها یکی از زیرمجموعه‌های آن است.
نقطه قوت و مزیت کتاب «ش‌کو!؟ ه» نسبت به سایر کتب روانشناسی، متناسب‌سازی آن با فرهنگ و زندگی مردم ایران است. میرصادقی در هر فصل این کتاب، راه‌های رسیدن به شکوفایی را با محوریت یک شخصیت ایرانی برای خواننده بازگو می‌کند.
روانشناسی زرد اغلب با راه‌حل‌های کپسولی و سریعی که برای حل مشکلات پیچیده ارائه می‌دهد شناخته می‌شود و به همین علت، افرادی که به دنبال حل سریع مشکلات خود هستند از این نوع روانشناسی استقبال می‌کنند.
اما چنین روش‌ها و راه‌حل‌هایی عموما از حمایت روانشناسان و جوامع علمی و دانشگاهی برخوردار نیستند، چراکه آنها معتقدند برای رفع چنین مشکلاتی به درمان‌های عملی و پایه‌های علمی محکم‌تری نیاز است.

کتاب ش کو؟!ه

علی میرصادقی
علی میرصادقی متولد سال 1360، مدیر مسئول موسسه آموزشی انتشاراتی بارسا،دانشجوی دکترای روانشناسی،کارشناس ارشد مدیریت و روانشناس بالینی،برنده جایزه بهترین سیستم آموزشی MENA در سال 2013 و ... می باشد.