کتاب عربستان از درون

Inside the Kingdom
(تاریخ جدید عربستان، پادشاهان، نهادهای دینی، لیبرال ها و افراطیون)
کد کتاب : 83655
مترجم :
شابک : 978-9642141623
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 576
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2009
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 13 اردیبهشت

معرفی کتاب عربستان از درون اثر رابرت لیسی‏‫

همه چیز اینجاست-اسلام، شجره خانواده، دریایی از نفت و پول مناسب، دسیسه کاخ... این یک درام عالی و یک داستان حماسی است.»
-تام بروکاو
اگرچه عربستان سعودی در یکی از غنی ترین ذخایر نفتی در جهان قرار دارد، اما پانزده نفر از 19 هواپیماربای 11 سپتامبر را نیز تولید کرد. در این کتاب بسیار مهم، روزنامه‌نگار رابرت لیسی از سال‌ها دسترسی به همه حلقه‌های جامعه سعودی استفاده می‌کند و به خوانندگان کامل‌ترین تصویری را که تاکنون از سرزمینی که در میان جهان‌های قرون وسطایی و مدرنیته است، می‌دهد. با حرکت از تصرف خونین مسجد جامع مکه در سال 1979، از طریق جنگ خلیج فارس، به روابط ظریف ایالات متحده و عربستان در جهان پس از 11 سپتامبر، این کتاب تاریخ اخیر را زنده می کند و داستانی قدرتمند از یک کشور ارائه می دهد. کشوری که یاد بگیرد که چگونه با خودش در جنگ نباشد.
رابرت لیسی روزنامه‌نگار بریتانیایی و نویسنده کتاب‌های پرفروش پادشاهی، عظمت و فورد: مردان و ماشین است. در سه سال گذشته او زمان خود را بین عربستان سعودی و لندن برای تحقیق در مورد این کتاب تقسیم کرده است. او بینش‌های نافذی درباره کشور پیچیده عربستان سعودی ارائه می‌کند. با در نظر گرفتن خواننده از تصرف دراماتیک مسجد الحرام در جده در سال 1979 تا تعمیق روابط ایالات متحده و عربستان در طول جنگ خلیج فارس و بیگانگی فزاینده بنیادگرایان رادیکال مانند اسامه بن لادن، لیسی تصویری بی رنگ از کشوری ارائه می دهد که در آن سرکوب وجود دارد. بومی است و دین بر همه چیز حاکم است. از طریق گفتگو با طیف وسیعی از سعودی‌ها، از شاهزادگان و سفیران گرفته تا مردان و زنان در خیابان، داستان «درون عربستان» داستان مردمی است که سعی می‌کنند جدایی‌طلبی مذهبی گذشته را با دنیایی که به سرعت در حال تغییر هستند، آشتی دهند.

کتاب عربستان از درون

رابرت لیسی‏‫
رابرت لیسی (زاده 3 ژانویه 1944) تاریخ‌دان و زندگی‌نامه‌نویس بریتانیایی است. او نویسنده تعدادی بیوگرافی پرفروش، از جمله زندگینامه هنری فورد، آیلین فورد، ملکه الیزابت دوم و سایر خانواده های سلطنتی، و همچنین چندین اثر دیگر از تاریخ محبوب است. او بیشتر به خاطر کارش به عنوان مورخ در درام برنده جایزه نتفلیکس The Crown شناخته می شود. لیسی در کالج سلوین کمبریج تحصیل کرد و در آنجا تاریخ خواند.