کتاب بیماری هلندی در اقتصاد ایران

Bimari Holandi...
کد کتاب : 83770
شابک : 978-6007106020
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 153
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

معرفی کتاب بیماری هلندی در اقتصاد ایران اثر رضا منوچهری راد

«بیماری هلندی در اقتصاد ایران» نوشته‌ی رضا منوچهری و ناصر شمس قارنه، یکی از آثار برجسته در زمینه‌ی اقتصاد و تحلیل‌ سیاسی ایران است که به بررسی اثرات مخرب مدل اقتصادی هلندی در ایران می‌پردازد. این کتاب با تحلیل عمیق و پرتکراری از عوامل مختلف، معضلات و نقاط ضعف اقتصادی کشور را بررسی می‌کند و راه‌کارهایی برای اصلاح و بهبود وضعیت اقتصادی ایران را پیشنهاد‌ می‌دهد. در‌ طول‌ کتاب، نویسندگان به بررسی تاریخچه‌ی توسعه اقتصادی ایران و ورود مدل اقتصادی هلندی به کشور می‌پردازند. آن‌ها به طرح و تجزیه و تحلیل نقاط قوت و ضعف این مدل در ساختار اقتصادی ایران می‌پردازند و بررسی می‌کنند که چگونه این مدل، عواقب نامطلوبی برای اقتصاد ایران به همراه داشته است. نویسندگان در این کتاب به‌طرز شفاف و دقیقی، اثرات منفی تحمیل شده به اقتصاد ایران را بررسی می‌کنند. آن‌ها از اختلالات اقتصادی مانند تورم، بیکاری، ناتوانی در تولید‌ داخلی و افزایش بدهی بین‌المللی، به صورت کامل پرده بر می‌دارند و ارتباط آن‌ها با مدل اقتصادی هلندی را بررسی می‌کنند. همچنین، نویسندگان به معرفی راهکارهایی برای مقابله با بیماری هلندی در اقتصاد ایران می‌پردازند. این راهکارها شامل تحولات سیاست‌گذاری اقتصادی، اصلاحات در بخش‌های مختلف اقتصادی، تقویت تولید داخلی، تنظیم مناسب نرخ ارز و افزایش همکاری‌های بین‌المللی است. نویسندگان با ترکیب تحلیل عمیق، داده‌های اقتصادی موثق و پیشنهادهای کارآمد، «بیماری هلندی در اقتصاد ایران» را به‌عنوان یک منبع ارزشمند برای فهم بهتر و بهبود وضعیت اقتصادی کشور معرفی می‌کنند. این کتاب مخاطبان خود را به دیداری عمیق از چالش‌ها و فرصت‌های اقتصادی ایران دعوت می‌کند و بازتابی مهم و قابل تامل بر روی تحولات سیاسی و اجتماعی ایران دارد.
در واقع، برای افرادی که به‌دنبال درک بهتر وضعیت اقتصادی ایران و جست‌وجوی راهکارهای موثر برای بهبود آن هستند، کتاب یاد‌ شده به‌عنوان یک راهنمای جذاب و ارزشمند توصیه می‌شود.

کتاب بیماری هلندی در اقتصاد ایران

رضا منوچهری راد
دکتر رضا منوچهری راد، دانش آموخته دکتری، کارآفرینی، گرایش توسعه، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین، نویسنده ایرانی متولد سال 1348 می باشد.
دسته بندی های کتاب بیماری هلندی در اقتصاد ایران