کتاب تصویر مادر در قاب جوانی

Portrait of the Mother as a Young Woman
کد کتاب : 83787
مترجم :
شابک : 978-6003539914
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 104
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2006
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب تصویر مادر در قاب جوانی اثر فریدریش کریستیان دلیوس

تصویر مادر در قاب جوانی نوشته دلیوس رمان کوتاهی درباره یک زن جوان آلمانی در طول جنگ جهانی دوم است که در رم زندگی می‌کند در حالی که شوهرش در ارتش نازی در شمال آفریقا مشغول خدمت است. او قرار است به زودی زایمان کند و جدا از رمی‌ها زندگی‌ای منزوی و محدود داشته باشد تا زمانی که متوجه می‌شود شوهرش ممکن است هرگز بازنگردد. زن به دنبال آشنایی و اختلاط با رمی‌ها نیست و آرام آرام به جدایی خود پی می‌برد، به فاصله‌ای که عمیقا در درونش احساس می‌کند و این حس شروع زیر سوال بردن جنگ، موضع آلمان در جنگ، رفتار آلمان‌ها با یهودیان و ایتالیایی‌ها، و در نهایت باورهای نازی‌هاست.
این رمان کوتاه که استادانه نوشته شده همزمان شهر رم و حظ درونی زنی پا به ماه در شهری غریب را توصیف می‌کند؛ شهری که هم شیفته‌ی آن است و هم از آن وحشت دارد.
تصویر مادر در قاب جوانی، برنده جایزه معتبر گئورگ بوشنر، با وجود عنوان جیمز جویسی، در سبک نوشتاری روان، شاعرانه و به سادگی قابل دریافت است و در محتوا بیانگر یک تصویر روانشناختی مسحورکننده از نیاز انسان به محافظت از معصومیت و صداقت به هر قیمتی است - حتی به قیمت حذف واقعیت.

کتاب تصویر مادر در قاب جوانی

فریدریش کریستیان دلیوس
فردریش کریستین دلیوس (13 فوریه 1943 - 30 مه 2022)، همچنین با نام مستعار F.C. دلیوس، رمان‌نویس آلمانی بود. او کتاب هایی درباره وقایع تاریخی مانند جام جهانی فوتبال 1954 و تروریسم RAF نوشت. چهار رمان او به انگلیسی ترجمه شد، از جمله گلابی های ریبک و پرتره مادر به عنوان یک زن جوان. جوایز او شامل جایزه گئورگ بوشنر در سال 2011 است.