کتاب بینادل

Danny and the Dinosaur
  • 20 % تخفیف
    69,000 | 55,200 تومان
  • موجود
  • انتشارات: نیستان نیستان
    نویسنده:
کد کتاب : 83978
مترجم :
شابک : 978-9643379025
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 62
سال انتشار شمسی : 1396
سال انتشار میلادی : 1958
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 3 اردیبهشت

معرفی کتاب بینادل اثر سید هاف

ارتباط اجتماعی هر فرد با محیط پیرامونش از همان اوان کودکی شکل می‌گیرد.
مهارت حفظ خویشتن، توانایی مقابله با پیشامدها و روبه‌رو شدن با شرایط و موقعیت‌های جدید و حل مشکلات، نکات قابل توجهی هستند که در کتاب «بینادل» سید ‌هاف در قالب داستانی ساده و روان تحریر شده است.
در این داستان بینادل شخصیتی متفاوت از مردمان زمانه خود در دوران غار‌نشینی است.
سید‌ هاف که خود تصویرگری کتاب را برعهده داشته، مسائل مهم در زندگی اجتماعی اعم از حفظ محیط زیست، دوست‌داشتن حیوانات، ادب و احترام به هم‌نوع را گام‌به‌گام نشان می‌دهد.
او همچنین اهمیت هنر در زندگی را نادیده نگرفته است.
این کتاب که ترجمه محمد هدایی است سعی در آن دارد تا نشان دهد اگر کسی موقعیت فعلی خود را دوست ندارد چطور باید با موانع رو‌به‌رو شود و مشکلات را یکی پس از دیگری حل کند.
یکی از این مشکلات، افرادی از جامعه هستند که با خیلی از مسائل خو گرفتند و تغییر را دوست ندارند. این افراد با کسانی که در پی تغییر هستند مبارزه می‌کنند و گاهی آن‌ها را طرد می‌کنند.
بینادل که یک فرد طرد شده است راه‌های زیادی را برمی‌گزیند تا به نتیجه برسد.
و کودکی که تا انتهای داستان پیش می‌رود رفتارهای پس از به نتیجه رسیدن بینادل را یاد می‌گیرد و آن چیزی نیست جز گذشت و بخشش و یاری رساندن به کسانی که روزی از سر نبود بینش و تفکر برای انسان‌های دیگر سختی ایجاد می‌کنند.
از نکات جذاب این کتاب تصویرگری سید هاف است. او با توجه به فراز و نشیب های قصه تصاویری خلق کرده و با تغییر زوایای دیداری مخاطب را ترغیب می‌کند تا همچنان به تورق کتاب تا پایان ادامه دهد.

کتاب بینادل

سید هاف
سید هاف (4 سپتامبر 1912 - 12 مه 2004) کاریکاتوریست آمریکایی و نویسنده کتاب کودکان بود که بیشتر به خاطر خواننده اولیه کلاسیک خود دنی و دایناسور شناخته می شود. کارتون‌های او در ژانرهای متعددی از جمله کمیسیون‌های تبلیغاتی برای شرکت‌هایی مانند Eveready Batteries، Jell-O، OK Used Cars، S.O.S Pads، Rambler، Ralston Cereal و غیره ظاهر شدند.