کتاب ماهیت روان درمانی

Allgemeine Psychopathologie
کد کتاب : 8428
مترجم :
شابک : 978-6225250779
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 92
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1913
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب ماهیت روان درمانی اثر کارل یاسپرس

کارل یاسپرس، فیلسوف و نویسنده آلمانی، به عنوان یکی از موسسان و بنیانگذاران تاریخ فلسفه وجود شناختی شناخته می‌شود. او در زمینه‌هایی مانند فلسفه دین، فلسفه تاریخ و فلسفه روان‌شناسی فعالیت داشته است. نظریات او درباره وجود شناختی، ارتباط بین فرد و خدا، و بسیاری از مسائل اساسی در فلسفه معاصر بسیار تاثیرگذار بوده است. او با آثاری چون "وجود شناختی" و "تاریخ فلسفه" شهرت جهانی پیدا کرده است.
کتاب «ماهیت روان درمانی» بخشی از کتاب آسیب شناسی روانی عمومی کارل یاسپرس، فیلسوف و روان پزشک آلمانی، است . یاسپرس در این کتاب مختصر ، با توجه به مبانی فلسفی اش به تحلیل روان درمانی و موضوعات مرتبط با آن می پردازد و معتقد است که در میان شاخه های روان پزشکی هیچ کدام غنی تر از روان درمانی نیست . علی رغم مباحث تخصصی یاسپرس در زمینه ی روان درمانی، مطالب این کتاب برای کسانی که به مسائل فلسفی و روان شناختی علاقه دارند و در جست وجوی اطلاعاتی در این زمینه اند، مناسب خواهد بود. «روان درمانی در عصر حاضر نه تنها می خواهد به بیماران روان نژند ، بلکه به کل انسانیت از نظر همه ی نیازهای روحانی و فردی او کمک کند.

کتاب ماهیت روان درمانی

کارل یاسپرس
کارل تئودور یاسپرس (۲۳ فوریه ۱۸۸۳–۲۶ فوریه ۱۹۶۹)، روان‌پزشک و فیلسوف اگزیستانسیالیست آلمانی بود.کارل یاسپرس در ۲۲ فوریه ۱۸۸۳ در شهر اولدنبورگ آلمان به دنیا آمد و پسر مدیر یک بانک بود. بعد از پایان دوره دبیرستان، سه نیمسال در دانشگاه هایدلبرگ و مونیخ حقوق خواند و سپس به تحصیل در رشته پزشکی در برلین، گوتینگن و هایدلبرگ مدت پنج سال پرداخت. در سال ۱۹۰۹ دکترای خود را در پزشکی گرفت و در سال ۱۹۱۳ قبل از آغاز جنگ جهانی اول استادیار روانپزشکی دانشگاه هایدلبرگ و در سال ۱۹۲۱ استاد رسمی دانشگا...