کتاب کارل مارکس در ترازو

Karl Marx and the Close of His System
نقد اویگن بوم - باورک بر مارکس و پاسخ رودولف هیلفردینگ به این نقد با مقدمه پل سوئیزی
کد کتاب : 84345
مترجم :
شابک : 978-6004970273
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 264
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 1896
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب کارل مارکس در ترازو اثر پل ام سوئیزی

کتاب «کارل مارکس در ترازو» کتابی است درباره فیلسوف کارل مارکس نوشته اقتصاددان اتریشی یوگن فون بوم باورک در سال ۱۸۹۶ که در آن نویسنده به نقد نظریه های اقتصادی مارکس می پردازد. کار بوم باورک برای اولین بار در سال 1896 در مجموعه ای از مقالات به افتخار اقتصاددان آلمانی کارل کنیز منتشر شد. بعدا در سال 1896 به عنوان یک اثر جداگانه منتشر شد و در سال 1897 با ترجمه روسی و در سال 1898 به ترجمه انگلیسی منتشر شد. بوهم باورک تحلیل مارکس از ارزش را بررسی می کند و ادعا می کند که خطای اساسی در سیستم مارکس ناشی از تناقض خود با قانون ارزش مارکس است، یعنی اینکه چگونه نرخ سود و قیمت های تولید جلد سوم سرمایه مارکس در تضاد با مارکس است. او همچنین به مارکس به دلیل کم اهمیت جلوه دادن تأثیر عرضه و تقاضا در تعیین قیمت دائمی و ابهام عمدی با چنین مفاهیمی حمله می کند. کارل مارکس و نزدیکی سیستم او به عنوان یکی از مهم ترین بحث های نظریه های اقتصادی مارکس، همراه با نقد بوهم باورک از مارکس رودلف هیلفردینگ، دفاع از مارکس در برابر بوم باورک، دیده می شود. این اثر نقد «کلاسیک» سرمایه در نظر گرفته می‌شود. بیشتر نقدهای بعدی بر اقتصاد مارکسیستی، استدلال های بوم باورک را تکرار کرده است.
پل سویزی، اقتصاددان مارکسیست، دیدگاه بوم باورک را رد می کند که نظریه ارزش را باید کنار گذاشت. با این حال، او کارل مارکس و نزدیکی سیستم او را بهترین بیان این استدلال می‌داند که این واقعیت که قانون ارزش مستقیما در تولید سرمایه‌داری کنترل‌کننده نیست، مستلزم رد نظریه ارزش است.

کتاب کارل مارکس در ترازو

پل ام سوئیزی
پل مارل سوئزی (10 آوریل 1910 - 27 فوریه 2004) یک اقتصاددان مارکسیستی، فعال سیاسی، ناشر و سردبیر مؤسس مجله طولانی مدت Monthly Review بود. او به عنوان یكی از اقتصاددانان برجسته ماركسی در نیمه دوم قرن بیستم به خاطر سهم خود در تئوری اقتصادی به بهترین وجه یاد می شود.پل سوئزی در 10 آوریل 1910 در نیویورک سیتی، کوچکترین فرزند اورت ب. سوئیزی، معاون رئیس اولین بانک ملی نیویورک به دنیا آمد. مادرش، کارولین ویلسون سوزی فارغ التحصیل کالج گوچر در بالتیمور بود.سوئیزی در آکادمی فیلیپس اکسستر حضور یافت و به ها...