کتاب لحظه جهان

Lahze-ye Jahan
کد کتاب : 84387
شابک : 978-9643377830
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 134
سال انتشار شمسی : 1393
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب لحظه جهان اثر قربان ولیئی

انتشارات کتاب نیستان تازه‌ترین دفتر شعر قربان ولیئی را در قالب مجموعه‌ای با عنوان «لحظه جهان» منتشر کرد. دفتر شعری شامل تازه‌ترین غزل‌های ولیئی به همراه دو مثنوی بلند وی، که وجه اشتراک تمامی آنها سخن ‌گفتن و مناجاتی عاشقانه و عارفانه میان شاعر و معبود خویش است.
شعر ولیئی در میان شاعران هم زمان خود و حتی در میان شاعرانی که مانند او دستی در سرایش اشعار با مضامین فرازمینی و دینی دارند، از یک منظر ویژه قابل تشخیص و اعتناست و آن تشخص فکوری است که شاعر از محتوای شعرش ساخته و در قالب کلمات به ارائه آن می‌پردازد. از این منظر شعر ولیئی را در این دفتر همانند مجموعه اشعار سابقش که از سوی کتاب نیستان منتشر شده می‌توان شعری با مفاهیمی غیر عمومی اما ساخته و پرداخته شده برای افرادی دانست که از شعر بیشتر از رفع نیازها و احساسات روزانه انتظار می‌کشند.
شعر ولیئی به گواهی این دفتر شعر، برای برای تعمق و تفکر مخاطب است. شعری که نمی­توان به سادگی از بندهایش گذشت و به آنچه در آن همانند آجرهای سازنده ساختمانی رفیع بر روی هم قرار می‌گیرند باید با تمرکز و صبر اندیشید.
شعر ولیئی به همین اعتبار شعری شاخص و شناسنامه­دار است که می‌توان آن را از میان هزاران مصرع شعری تشخیص داد و جدا کرد. شعری آهنگین با نوایی معنوی که در آن کلمات جدای از کارکرد انفرادی و نیز ترکیبی در قامت یک مصرع و یا بیت؛ نوعی انرژی وسیع از خود ساطع می‌کنند که به راحتی می‌تواند گریبان هر مخاطبی را گرفته و با خودش درگیر کند.

کتاب لحظه جهان

قربان ولیئی
دكتر قربان ولیئي متولد 1349 در شهرستان صحنه کرمانشاه است . او دکترای زبان و ادبیات فارسی دارد و هم اکنون به عنوان دانشیار در دانشگاه زنجان مشغول به تدریس میباشد. در سال 1379 اولین كتاب وی در مجموعه ي «گزيده ي ادبیات معاصر» منتشر شد. یوسفعلی میرشکاک در مورد سبک ولیئی می گوید : «اشعار ولیئی از یک حس کاملا ممتاز است، یعنی غزلش در میان صدها غزل دیگر خود را نشان می‌دهد، چون همان عالم خاص عرفانی شاعر را در اشعارش می‌بینیم، اما شاخصه خاصی را در معرفت بیان نمی‌کند و ش...
دسته بندی های کتاب لحظه جهان