کتاب معنای برج بابل

The meaning of the Tower of Babel
کد کتاب : 84644
شابک : 978-6004058155
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 128
سال انتشار شمسی : 1401
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب معنای برج بابل اثر امیر خداوردی

معنای برج بابل سرشار از تناقض‌هاست و نخستین تناقضش همین فرمی است که برای روایتش برگزیده؛ شبکه‌ای درهم‌تنیده از قصه‌ها که در قالب داستانی بلند روایت می‌شوند. قهرمانانش نیز؛ پدری که پدر بودن را می‌شناسد اما خسته‌تر از این حرف‌هاست و منجی‌ای که قرار است سوار پر سیمرغ به نجات و انتقام بیاید اما کارهای مهم‌تری دارد.
اگر به یک معنا، قرار قصه بر آن است که زبان گویای زمانه‌اش باشد، معنای برج بابل آینه‌ای است درخشان که پس و پشت‌های روزگارش را نیز می‌نمایاند.
فرو ریختن برج بابل چیزی بود که اتفاق می‌افتاد، مثل همه‌گیری بیماری ریوی که پیش‌بینی‌اش کرده بودند. وقتی سلطان شهر، چون سلطان است و دارندهٔ شهر، ترسو می‌شود، و وقتی ترسو می‌شود احمق می‌شود، و وقتی احمق بشود ممکن است خودش به دست خودش، خودش را نابود کند و کسی احمق‌تر از او به جایش بنشــیند و دستــور به ساختن بـرج بابـل دهد. وقتـی بـرج ساختـه شـود بالاخره یـک روز فرو خواهد ریخت.

کتاب معنای برج بابل

امیر خداوردی
امیر خداوردی، متولد ۱۵ مرداد ۱۳۵۹، تهران.داستان‌نویس و دین‌پژوه. دانش آموخته‌ی دکتری فقه و اصول، و کارشناس ارشد ادبیات فارسی در رشته‌ی نگارش و ویرایش.او در اوایل دهه‌ی ۹۰ با انتشار رمانِ آمین می‌آورم حرفه‌ی نویسندگی را شروع کرد و با رمان آلوت توانست توجه منتقدان ادبی را به دنیای داستان‌نویسیِ خود جلب کند. نامزد دریافت چندین جایزه ادبی پرسروصدا شد و مورد تحسین قرار گرفت.خداوردی با صبغه‌ی تحصیلات حوزوی خود سعی کرده‌است از چشم‌انداز دیگری به...