کتاب عقلانیت

Rationality
چیست؟ چرا کمیاب به نظر می رسد؟ چرا اهمیت دارد؟
کد کتاب : 84653
مترجم :
شابک : 978-9644891762
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 468
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2021
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

عقلانیت
Rationality
چیست، چرا به نظر کمیاب است، چرا مهم است؟
کد کتاب : 113693
مترجم : مصطفی اعلایی اردکانی
شابک : ‏‫‭978-622-290-286-5‬‬
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 460
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2021
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب عقلانیت اثر استیون پینکر

کتاب « عقلانیت» (چیست، چرا به نظر کمیاب است، چرا مهم است؟ ) نوشته « استیون پینکر» توسط انتشارات « نگاه معاصر» منتشر شده است.
در قرن بیست و یکم، بشریت در حال رسیدن به ارتفاعات جدیدی از درک علمی است - و در عین حال به نظر می رسد که ذهن خود را از دست می دهد. چگونه گونه‌ای که در کمتر از یک سال واکسن‌های کووید-۱۹ را کشف کرده است، می‌تواند این همه اخبار جعلی، درمان‌های بی‌نظیر و نظریه‌پردازی توطئه تولید کند؟ در کتاب عقلانیت، پینکر این کلیشه بدبینانه را رد می‌کند که انسان‌ها صرفا گونه‌ای غیرمنطقی هستند - غارنشینان خارج از زمان که به طور مهلکی با تعصبات، مغالطه‌ها و توهم‌ها نفرین شده‌اند. از این گذشته، ما قوانین طبیعت را کشف کردیم، زندگی خود را طولانی و غنی کردیم و معیارهایی را برای خود عقلانیت تعیین کردیم. در عوض، او توضیح می‌دهد، ما به روش‌هایی فکر می‌کنیم که با زمینه‌های کم‌تکنولوژی که بیشتر زندگی‌مان را در آن می‌گذرانیم، مناسب است، اما از ابزارهای قدرتمند استدلالی که در طول هزاران سال ساخته‌ایم استفاده نمی‌کنیم: منطق، تفکر انتقادی، احتمال، استنتاج علی و تصمیم گیری در شرایط عدم قطعیت این ابزارها جزء استاندارد برنامه های آموزشی ما نیستند و هرگز به طور واضح و سرگرم کننده در یک کتاب ارائه نشده اند .

کتاب عقلانیت

استیون پینکر
استیون آرتور پینکر (به انگلیسی: Steven Arthur Pinker) (زادهٔ ۱۸ سپتامبر ۱۹۵۴) زبان‌شناس، روان‌شناس تجربی، دانشمند علوم شناختی کانادایی-آمریکایی و نویسندهٔ کتاب‌های معروف علمی است.او استاد دانشگاه هاروارد و استاد خانوادهٔ جوهستون در گروه روانشناسی دانشگاه هاروارد است. او به دلیل طرفداری از روانشناسی تکاملی و نظریهٔ محاسباتی ذهن، مشهور است.او استاد دانشکدهٔ روان‌شناسی دانشگاه هاروارد است و به خاطر فعالیتش در روانشناسی تکاملی و نظریه محاسباتی ذهن شناخته شده‌است. تخصص او ...