کتاب آموزش تنبک (کتاب اول)

Tonbak
  • 15 % تخفیف
    350,000 | 297,500 تومان
  • موجود
  • انتشارات: سرود سرود
    نویسنده:
کد کتاب : 84674
شابک : 978-9645842404
قطع : رحلی
تعداد صفحه : 212
سال انتشار شمسی : 1399
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 12
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی آموزش تنبک (کتاب اول) اثر بهمن رجبی

کتاب « آموزش تنبک (کتاب اول)» نوشته « بهمن رجبی » توسط انتشارات سرود منتشر شده است. تنبک یکی از سازهای موسیقی سنتی و تاریخی ایران است که به عنوان یکی از نمایندگان برجسته‌ی موسیقی ایرانی شناخته می‌شود. تنبک به عنوان یک ساز تک تار و پرکاشن نوازی با مشخصات منحصر به فرد خود شناخته می‌شود. تنبک به دوران باستان بازمی‌گردد و در ایران همچنان مورد استفاده است. از قرون وسطی به عنوان یکی از سازهای موسیقی مهم اسلامی شناخته می‌شود. تنبک از دوران ایلخانیان تا امروز نقش بسیار مهمی در موسیقی سنتی ایران داشته است.این ساز به عنوان یکی از سازهای موسیقی سنتی ایران در انواع موسیقی مانند دست‌نوازی، پرکاشنی و همچنین همراهی با سازهای دیگر، مانند تار و سه‌تار، به کار می‌رود. نقش تنبک در اجراهای موسیقی سنتی و کلاسیک بسیار مهم است.
تنبک به عنوان یکی از علائم موسیقی ایرانی و نماینده‌ی غنی‌ترین تاریخچه‌های موسیقی ایران شناخته می‌شود و همچنان جزء سازهای اصلی در اجراهای موسیقی سنتی و معاصر ایران باقی‌مانده است. کتاب حاضر نیز با رویکردی منحصربفرد سعی بر آموزش نواختن این ساز دارد.

کتاب آموزش تنبک (کتاب اول)

بهمن رجبی
بهمن رجبی (زادهٔ ۷ اسفند ۱۳۱۸ در رشت)، نوازندهٔ صاحب سبک و مدرس تمبک اهل ایران است. از آثار شهرت یافتهٔ او در زمینه تکنوازی تنبک می‌توان به قطعهٔ «گفتگوی چپ و راست» اشاره کرد که در کتاب آموزش تنبک وی (جلد ۲) موجود است. از ابداعات او در تکنیک نوازندگی تنبک می‌توان به افزودن ۱۱ نوع ریز اشاره کرد.
دسته بندی های آموزش تنبک (کتاب اول)