کتاب کنترپوان

Beginner's Book on Counterpoint
به زبان ساده
کد کتاب : 84676
مترجم :
شابک : 978-9645842039
قطع : رحلی
تعداد صفحه : 119
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 1951
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : 4 اردیبهشت

معرفی کتاب کنترپوان اثر اچ سی ال استاکز

برای شروع مطالعه‌ی این کتاب معلوماتی از هارمونی لازم است. قطعا شما اکنون نیاز به فراگرفتن کنترپوان را – دست‌کم برای افزودن معلومات قبلی خود – احساس می‌کنید؛ شاید هیچ معلمی در دسترس شما نباشد و فقط خود صرفا به فکر فراگرفتن افتاده‌اید؛ بسیارخوب، چه عیب دارد؟
باخ، برلیوز، دورژاک، الگار و هایدن تقریبا تمام معلومات خود را از راه خودآموزی به‌دست آورنده‌اند. می‌توان گفت که شما در طی مدت تحقیق راجع به کنترپوان مرتبا پیشروی می‌کنید یا احتمال دارد شما نزد معلمی کار می‌کنید، که در این حال این کتاب می‌تواند به‌عنوان یک کتاب درسی برای مراجعه و یا به عنوان تکالیف این فن به‌کار رود.
«کتاب درس» یک کلمه‌ی عمومی است اما کنترپوان بخصوص یک جدّیت کافی و پشتکار کامل لازم دارد. به جرأت می‌توان گفت که کنترپوان در کلیسا پایه‌گذاری شده است. اما نکته‌ای که زحمت ما را زیاد می‌کند این است که تمام کتاب‌های آموزشی درباره کنترپوان به همین سختی و خشکی کتاب حاضر به‌نظر می‌رسند؛ تمام کتاب‌هایی را که من تاکنون در این باره دیده‌ام با یک روش مکتبی نوشته‌ شده‌اند و هیچگونه نظر غیرآکادمیک را نمی‌پذیرند و کوچکترین اجازه‌ی انحراف را نمی‌دهند. البته ممکن است احتمالا کتاب‌هایی نوشته شده باشد که در آنها از محدوده‌ی سنتهای قدیم تا حدی خارج شده باشند اما من می‌توانم بگویم که حتی با یکی از آنها نیز مواجه نشده‌ام و شاید به‌همین دلیل است که نیاز به تدوین این کتاب را حس می‌کنم.

کتاب کنترپوان