کتاب مبانی تعلیم گوش و نت خوانی

Basic of ear training and sight singing
(سلفژ)
کد کتاب : 84791
شابک : 978-9645842718
قطع : رحلی
تعداد صفحه : 174
سال انتشار شمسی : 1399
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 8
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب مبانی تعلیم گوش و نت خوانی اثر محمدرضا گرگین زاده

شادروان محمدرضا گرگین‌زاده در مقدمه‌ی کتاب خود به دو نکته اشاره می‌کند:
1- این کتاب، ضمن اینکه به هر حال روش آموزشی خود را پیشنهاد می‌کند اما تعصب خاصی در شیوه‌های ارائه شده ندارد، چرا که فرآیند یادگیری در افراد مختلف،‌ بسیار پیچیده و متنوع است و نحوه‌ی بیان مطلب برای هر هنرجویی با هنرجوی دیگر می‌تواند فرق داشته باشد؛ امّا، کلیه‌ی مطالب ضروری که یک هنرجوی موسیقی باید بداند و با دنبال کردن آن‌ها روز‌به‌روز بر مهارت خود بیفزاید، به‌طور مشخص در فصول مختلف گنجانده شده و معلمین و مربیان محترم می‌توانند با استفاده از تجربیات شخصی و به‌کارگیری انواع ابتکارات ضروری، شیوه‌های خاص خود را دنبال نمایند.
2- این کتاب به روشی بسیار ساده طوری تنظیم شده که ظرف مدت تقریبی 12 جلسه، ضمن پرورش گوش، هنرجویان را با اصول مقدمات نت‌خوانی و دیکته‌ی موسیقی به نحو خوبی آشنا ساخته و نیاز آن‌ها را در این زمینه برآورده سازد. لازم به ذکر است که برای مطالعه و کار با این کتاب، هیچ‌گونه سابقه‌ی قبلی در زمینه‌ی موسیقی لازم نیست و از همان اولین جلسه‌ی شروع موسیقی می‌توان به آن پرداخت و اما از آنجا که فراگیری موسیقی، کاریست عملی، چنانچه در کلاس و زیرنظر مربی کارآزموده انجام پذیرد، به‌طور قطع نتیجه‌ی بهتری عاید خواهد شد، ولی به هر حال کسانی که به کلاس و مربی دسترسی ندارند نیز، می‌توانند مطالب این کتاب را نزد خود کار کنند.

کتاب مبانی تعلیم گوش و نت خوانی

محمدرضا گرگین زاده
محمدرضا گرگین‌زاده (زادهٔ ۱۳۲۷ – درگذشتهٔ ۱۶ بهمن ۱۳۹۱) موسیقی‌دان، نوازنده، آهنگساز، نویسنده و ناشر موسیقی اهل ایران بود.محمدرضا گرگین‌زاده، در سال ۱۳۲۷ در محلهٔ امیریه تهران متولد شد. او تحصیلات ابتدایی را در «دبستان برزویه» و تحصیلات متوسطه خود را در «دبیرستان ادیب» گذراند. وی از سن ۱۲ سالگی به نوازندگی ساز فلوت نزد عموی خود «مصطفی گرگین‌زاده» روی آورد پس از آن، آموختن ساز ویلن را نزد «یحیی نیک‌نواز» آغاز کرد. پ...
دسته بندی های کتاب مبانی تعلیم گوش و نت خوانی