کتاب هجده قطعه پیش در آمد برای ویولن

Violin
کد کتاب : 84799
شابک : 979-0802602236
قطع : رحلی
تعداد صفحه : 39
سال انتشار شمسی : 1400
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 13
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب هجده قطعه پیش در آمد برای ویولن اثر لطف الله مفخم پایان

کتاب هجده قطعه، شامل پیش‌در‌آمد‌هایی ساده برای ویولن از اساتید موسیقی ایرانی است که به سعی و اهتمام استاد لطف‌الله مفخم پایان برای استفاده‌ی هنر‌آموزان مبتدی گردآوری و به چاپ رسید. استاد ابوالحسن صبا در یادداشت خود بر این کتاب می‌نویسد :
« جمع‌آوری و چاپ قطعات ضربی مقدماتی برای هنرآموزان مبتدی موسیقی امری لازم بود تا مبتدیان دسترسی به آسان‌ترین قطعات ضربی داشته و از نوشتن نت نیز که بیشتر وقت آن‌ها را می‌گیرد بی‌نیاز شده و در عین حال دچار اشتباه توأم با تغییر آهنگ اصلی نشوند. شاگرد با‌ ذوق و دوست هنرمندم آقای لطف‌الله مفخم پایان زحمت انجام این امر را به خود هموار و هجده قطعه از پیش‌درآمد‌های استادان معاصر را با نظر و تصحیح سازنده آن تنظیم نموده و بدین ترتیب کار هنر‌آموزان موسیقی را آسان و این قطعات را از تغییر و تبدیل و فنا محفوظ کرده است. به سهم خودم از این جوان هنردوست که این امر را به بهترین طرز انجام داده‌ است، قدردانی میکنم و امیدوارم تشویق استادان محترم و استقبال هنرآموزان موسیقی موجب شود قطعات دیگری را که در خطر فراموشی است به طالبین و دوستداران این فن تقدیم نماید. »
کتاب هجده قطعه پیش در آمد برای ویولن

کتاب هجده قطعه پیش در آمد برای ویولن

لطف الله مفخم پایان
لطف‌الله مفخم‌پایان (زادهٔ ۱۲۹۴ – درگذشتهٔ ۱۷ دی ۱۳۶۲) موسیقی‌دان و آهنگ‌ساز و نوازندهٔ اهل ایران بود.لطف‌الله مفخم‌پایان (یزدان‌مهر) در سال ۱۲۹۴ در تهران متولد شد. او پس از تحصیلات ابتدایی در مدرسه علمیه، در سال ۱۳۱۸ تحصیلات دوره متوسطه را در دارالفنون به پایان برد. در سال ۱۳۲۱ با اخذ مدرک لیسانس در رشته‌های باستان‌شناسی، تاریخ و جغرافیا از دانشسرای عالی فارغ‌التحصیل شد. او در نوجوانی چهار سال نزد ابوالحسن صبا به فراگیری ویلن و سنتور پر...
دسته بندی های کتاب هجده قطعه پیش در آمد برای ویولن