کتاب ویولن (کتاب سوم و چهارم)

Violin
کد کتاب : 84888
شابک : 979-0802602861
قطع : رحلی
تعداد صفحه : 140
سال انتشار شمسی : 1395
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

معرفی ویولن (کتاب سوم و چهارم) اثر روح الله خالقی

کتاب اول ویولن برای هنرجویان هنرستان‌ها و کلاس‌های موسیقی ملّی، به کوشش روح‌الله خالقی نخستین بار در 1329 شمسی به چاپ رسید.
همت و کوشش روح‌الله خالقی در جمع‌آوری و انتشار این سری از کتاب‌ها، گام و کمک بزرگی بود در جهت آشنایی و یادگیری آثار موسیقی ملّی ایران. از آن‌جایی که پس از شصت سال نحوه تدریس و کار در فراگیری ویولن ایرانی تغییر یافته‌ است و همچنین کمبود و کاستی‌هایی در بعضی از قطعات و تمرین‌ها احساس می‌شد ، به درخواست انتشارات سرود استاد رحمت‌الله بدیعی ویرایش چاپ تازه‌ی این کتاب را بر عهده گرفتند.
در کتاب‌های سوم و چهارم سعی شده است تا تجدید نظری در آرشه‌گذاری و پوزیسیون‌ها به عمل ‌آید و ضمنا قطعات جدیدی هم اضافه شده است.

کتاب ویولن (کتاب سوم و چهارم)

روح الله خالقی
روح‌الله خالقی (زاده سال ۱۲۸۵ خورشیدی، کرمان) – (درگذشت ۲۱ آبان سال ۱۳۴۴، سالزبورگ-اتریش) موسیقیدان، آهنگساز و نوازندهٔ ویولن اهل ایران بود. وی آهنگساز سرود معروف «ای ایران» بود. خالقی از شاگردان اصلی علینقی وزیری بود و تلاش او برای احیای موسیقی ایرانی در دورانی که توجه رسمی به این موسیقی کاهش یافته بود، تأثیرگذار و مهم شمرده می‌شود. او کتابی به نام سرگذشت موسیقی ایران، دربارهٔ سرگذشت موسیقی، موسیقی‌دانان و نوازندگان ایرانی هم‌عصر خود و کتابی به نام نظری ...
دسته بندی های ویولن (کتاب سوم و چهارم)