کتاب نقد قوه حکم کانت

Routledge Philosophy GuideBook to Kant on Judgment
کد کتاب : 84909
مترجم :
شابک : 978-6001052323
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 407
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2004
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب نقد قوه حکم کانت اثر رابرت ویکس

کتاب «نقد قوه حکم کانت» اثری نوشته «رابرت ویکس» است که اولین بار در سال 2004 انتشار یافت. این کتاب، مشارکتی مفید در پژوهش های مربوط به اندیشه های «کانت» در حوزه تئوری زیبایی شناسی، تئوری اقدام، و ارتباط میان هنر، علم و اخلاقیات است. توضیحات «ویکس» همچنین از تفاسیر مربوط به سایر آثار «کانت» استفاده می کند و مخاطبین را با نگرش «کل گرای» او نسبت به ذهن انسان و جهان هستی آشنا می سازد. کتاب «نقد قوه حکم کانت»، تحلیل هایی فلسفی درباره قضاوت های اخلاقی، فعالیت های اخلاقی انسان، قضاوت های مربوط به زیبایی، و ارزشمندی مناظر طبیعی و آثار هنری در اندیشه «امانوئل کانت» را در خود جای داده است.

کتاب نقد قوه حکم کانت

رابرت ویکس
رابرت جی ویکس (متولد 2 آگوست 1946 در کوئینز ، نیویورک) روانشناس و نویسنده بالینی در مورد تقاطع معنویت و روانشناسی است. ویکس سخنران، درمانگر و راهنمای معنوی شناخته شده ای است که بیش از سی سال در دانشگاه ها و مدارس حرفه ای روانشناسی، پزشکی، پرستاری، کلام و معلم اجتماعی تدریس کرده است. او استاد برجسته دانشگاه لویولا مریلند است.
نکوداشت های کتاب نقد قوه حکم کانت
An accessible introduction to a notoriously difficult work.
مقدمه ای قابل فهم بر اثری که به سخت بودن معروف است.
Amazon Amazon

Essential reading for students of Kant and aesthetics.
اثری ضروری برای دانشجویان آثار «کانت» و زیبایی شناسی.
Phil Papers

Invaluable to all students and teachers of Kant’s work.
فوق العاده ارزشمند برای تمام دانشجویان و مدرسان آثار «کانت».
Rachel Zuckert, Northwestern University

قسمت هایی از کتاب نقد قوه حکم کانت (لذت متن)
«کانت» برای این که این کار را به نحوی نظام مند انجام دهد، شرح خود را بر اساس تقسیم بندی چهارگانه ای سامان می دهد که الگوی آن از کتاب های منطق زمان خودش اخذ شده بود.

این تقسیم بندی چهارگانه، تحلیل های پیشین او در «نقد عقل محض» و «نقد عقل عملی» را نیز پیش برده بود. برای مثال، «کانت» در نقد اول، تحلیل های خود را از پیش شرط های منطقی مورد نظرش برای همه انواع تجربه های انسانی را در قالب چهار وهله منطقی «کمیت»، «کیفیت»، «نسبت»، و «جهت» پی ریزی کرد.

این موارد در ادامه بیشتر توضیح داده خواهد شد، زیرا کاربرد مشابهی برای تحلیل «کانت» از احکام ذوقی در نقد سوم دارند. او در دومین نقد خود نیز همین ساختار چهارگانه را به کار می بندد تا تلقی خویش از مسائل ناظر به اخلاق و احکام اخلاقی را سامان دهد.