کتاب کتاب پروانه

parvaneh
گزیده آثار پروانه اعتمادی
کد کتاب : 85094
مترجم :
شابک : 978-6001523519
قطع : رحلی
تعداد صفحه : 512
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2022
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب پروانه اثر پروانه اعتمادی

« کتاب پروانه» گزیده آثار پروانه اعتمادی توسط نشر نظر منتشر شده است.
پروانه اعتمادی هنرمند تجسمی ایرانی است. او به عنوان یک نقاش، نقشه کش، چاپگر و کلاژست کار می کند. او برای کارهای طبیعت بی جان، و نقاشی های سیمانی شناخته شده است. اعتمادی یکی از چهره‌های مهم هنری در شهر تهران است، اما در سطح بین‌المللی نیز شناخته شده است.
پروانه اعتمادی در سال 1947 یا 1948 در تهران متولد شد و در بیرجند در استان خراسان جنوبی، ایران بزرگ شد. او در رشته هنرهای زیبا در دانشگاه تهران تحصیل کرد. او در نقاشی زیر نظر بهمن محصص راهنمایی شد و تنها شاگرد مستقیم او محسوب می شود.اولین نمایشگاه انفرادی او در سال 1969 در گالری قندریز در تهران بود. او علنا گفته است که دوست ندارد به او برچسب «زن هنرمند» یا «هنرمند فمینیست» بزنند، و معتقد است که آثار او بیشتر با «عذاب و خلسه شعر» طنین انداز است. در سال 2019، گالری ترحان آزاد در تهران، نمایشی از آثار وی را برگزار کرد. پروانه اعتمادی به مدت هشت ماه مقابل دوربین بهمن کیارستمی نشست تا مستندی به نام پروانه (1399) درباره او بسازد.آثار او در مجموعه موزه عمومی در موزه بریتانیا در لندن و مرکز پمپیدو در پاریس است.

کتاب کتاب پروانه

پروانه اعتمادی
پروانه اعتمادی نقاش ایرانی متولد 1327 است. اونقاشی را نزدبهمن محصصآغاز کرد و تنها شاگرد مستقیم این هنرمند محسوب می‌شود. وارد دانشکدهٔ هنرهای زیبای تهران شد، اما دو سال بعد تحصیل را نیمه‌کاره رها کرد. پروانه اعتمادی با نقاشی‌هایطبیعت بیجانو به‌طور اخص نقاشی‌های سیمانی در دههٔ ۱۳۵۰ شناخته می‌شود. نخستین نمایشگاه خود را در سال ۱۳۴۸ درتالار قندریزبرگزار کرد. در طول دههٔ ۱۳۶۰ و ۱۳۷۰ نیز آثار متنوعی با تکنیک مدادرنگی آفریده‌است.