کتاب تجربه تجدد

Tajrobe Tajadod
رویکردی انسان شناختی به امروزی شدن فرهنگ ایران
کد کتاب : 85141
شابک : 978-6006996356
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 774
سال انتشار شمسی : 1401
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب تجربه تجدد اثر نعمت الله فاضلی

کتاب « تجربه تجدد» "رویکردی انسان شناختی به امروزی شدن فرهنگ ایران" نوشته « نعمت الله فاضلی» توسط انتشارات دفتر پژوهش های فرهنگی منتشر شده است.
در کتاب « تجربه تجدد» ، نگارنده از چشم‌انداز تجدد به جامعه و فرهنگ ایران نگاه کرده است. تلاش او این بوده که تنها از نگاه چگونگی تحول فرهنگ ایران در دنیای امروز با توجه به معیارهای تجدد به موضوعات بنگرد. هدف نگارنده نسخه‌ای تجویزی یا هنجاری در زمینه مدرن شدن یا نشدن برای جامعه ایران نیست؛ چراکه جامعه ایران متحول شده است و با وضعیت گذشته خود تفاوت دارد و از راه انکار تحولات نمی‌توان واقعیت تجربه تحول ایران به‌سوی تجدد را تحلیل کرد. همچنین با ستایش این واقعیت و تحول نیز نمی‌توان کاری از پیش برد؛ بلکه شناخت این واقعیت و سازوکار آن ممکن است به ما در مسیری که در پیش رو داریم، کمک نماید.

کتاب تجربه تجدد

نعمت الله فاضلی
نعمت‌الله فاضلی (زاده ۱ شهریور ۱۳۴۳، اراک) انسان‌شناس و نویسنده ایرانی است. فاضلی استاد پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی از سال ۱۳۹۱ تاکنون بوده‌است. او دکترای خود را در رشته انسان‌شناسی اجتماعی از مدرسه مطالعات شرقی و آفریقایی دانشگاه لندن در سال ۱۳۸۳ اخذ کرد. فاضلی آثار متعددی در حوزه انسان‌شناسی، مطالعات فرهنگی، مطالعات شهری و فرهنگ ایران معاصر تألیف و ترجمه کرده‌است. کتاب‌هایی مانند تجربه تجدد، تاریخ فرهنگی ایران مدرن، فرهنگ و شهر، مردم‌نگاری س...