کتاب هایدگر در ایران

Heidegger in Iran
نگاهی به زندگی، آثار و اندیشه های سید احمد فردید
کد کتاب : 85464
شابک : 978-6227919233
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 404
سال انتشار شمسی : 1401
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب هایدگر در ایران اثر بیژن عبدالکریمی

مارتین هایدگر یک دانشمند آلمانی بود که به‌خوبی شناخته شده بود. او یکی از مهمترین و تأثیرگذارترین فیلسوفان قرن بیستم است. او به دلیل حمایت از حزب نازی پس از انتخابش به عنوان رئیس دانشگاه فرایبورگ در سال 1933 به طور گسترده مورد انتقاد قرار گرفته است و در مورد رابطه بین فلسفه او و نازیسم اختلاف نظر وجود دارد.

این کتاب پژوهشی درباره آراء و افکار هایدگر، فیلسوف آلمانی قرن بیستم است که زمینه ای برای تأمل در سنت نظری وی در مقایسه با سنت متافیزیکی غرب و توانایی مقایسه فلسفه ماشا را فلسفه فراهم می کند. بیژن عبدالکریمی، کلام، تصوف و عرفان را با تفکر هایدگر تطبیق میدهد و در واقع از آرای این فیلسوف مشهور به عنوان آیینه ای برای درک بهتر افکار خود استفاده میکند.
بیژن عبدالکریمی فیلسوف، متفکر، مترجم و ویراستار ایرانی است. علایق اصلی او هستی شناسی، فلسفه سیاسی و نقد سنت های دینی و فکری است. او مدعی به چالش کشیدن گفتمان ایدئولوژیک مسلط در ایران است.

کتاب هایدگر در ایران

بیژن عبدالکریمی
بیژن عبدالکریمی متولد ۱۳۴۲ در تهران ، فیلسوف ایرانی و دانشیار گروه فلسفه دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال است. عبدالکریمی دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد فلسفه را به ترتیب در سال‌های ۱۳۶۷ و ۱۳۷۳ در دانشگاه تهران به پایان رساند و در سال ۱۳۸۰ از دورهٔ دکتری فلسفه در دانشگاه اسلامی علیگر فارغ‌التحصیل شد.عبدالکریمی از منتقدان جدیِ نگاه سیاسی به مقولهٔ فرهنگ، علوم انسانی اسلامی و اسلامی‌سازی دانشگاه‌ها است و معتقد است باید رویکرد اونتولوژیک جایگزین رویکردهای تئولوژیک و ایدئولو...