کتاب رسم اهل ادب

Rasme ahle adab
مجموعه خاطره، شعر، نثر ادبی و یادداشت در پیشگاه خادمان اهل بیت(علیهم السلام)
کد کتاب : 85498
شابک : 978-6008955788
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 996
سال انتشار شمسی : 1401
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب رسم اهل ادب اثر سید محمد سادات اخوی

کتاب حاضر، یک گنجینه از نکات آداب فردی و اجتماعی می‌باشد که از سخنان حکیمانه و نفیس استاد "بروجردی" الهام گرفته است. در صفحات این کتاب، به‌وضوح تاکید می‌شود که دعاهایی که فقط به دنیا و بهره‌گیری از آن برای خود انسان می‌نماید، مستجاب نمی‌شوند. این مفهوم برقرار می‌کند که جهان مادی و دنیا خودیاری ندارد و اگر انسان بیش‌ترین تمرکز خود را به جذب دنیوی‌ها اختصاص دهد، به نابودی و نشانه‌ی پستی افتاده خواهد شد.

از طرفی، کتاب تاکید می‌کند که انسان نباید به پستی‌ها و نازلات جهانی دل کند و خود را درگیر کرده تا دستاوردهای دنیوی را به دلیل علاقه به مادیات جلب کند. درخواست نعمات دنیایی ناشی از نیازهای ضروری زندگی، از طلب دنیا برخورداری متفاوتی دارد. این نوع طلب به تقویت و بهبود شرایط زندگی در جهان مادی اشاره دارد تا انسان از انجام وظایف دینی و ارتباط با هدف اصلی خود به خوبی برآید. این نگرش برای جلب خدمت به انسانیت و تحقق اهداف معنوی بوده و از رفتن به عمق بندگی و انتقال نیاز به دنیویها جلوگیری می‌کند تا در پیشبرد روحیه‌ی انسان و انجام وظایف معنوی مانعی به وجود نیاید.

کتاب رسم اهل ادب

سید محمد سادات اخوی
سید محمد سادات اخوی (١٣٥٢ ه. ش) از شاعران و نویسندگان معاصر ایرانی است.سید محمد سادات اخوی در شهریور ماه ١٣٥٢ شمسی در تهران به دنیا آمد. وی از شاعران معاصر فارسی زبان است که در وصف امام حسین (ع)، اشعاری را سروده است.سید محمد اخوی فرزند سید محمدرضا سادات اخوی از عالمان دینی تهران و یزد است. مسئولیت دفتر ادبیات بچه‌های مسجد (حوزه هنری)، مدیریت امور ادبی و معاونت هنری (سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران)، مدیریت شورای نویسندگان پخش رادیو فرهنگ (صدا و سیما)، طراحی، مشاوره و اجرای بیش از ٦٥ پرو...