کتاب پرونده هسته ای و ابعاد پیدا و پنهان آن

Parvande Haste Ie Va Abaade ...
کد کتاب : 85518
شابک : 978-9644197635
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 320
سال انتشار شمسی : 1394
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب پرونده هسته ای و ابعاد پیدا و پنهان آن اثر کامران غضنفری

پیشرفت‌های ایران در زمینه‌ی دانش هسته‌ای باعث شده تا دشمنان سرسخت نظام اسلامی یعنی آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی به فکر مقابله‌ی جدی با جمهوری اسلامی بیافتند. در این راستا در سال‌های گذشته، کشورهای غربی به سردمداری آمریکا، تحریم‌های گسترده‌ای را علیه جمهوری اسلامی ایران اعمال کردند تا با خسته‌کردن مردم ایران، آنان را وادار کنند تا از حقوق هسته‌ای خود چشم بپوشند که البته ناکام ماندند. اما در دولت یازدهم دور جدیدی از تلاش‌های دیپلماتیک تحت عنوان مذاکرات ژنو انجام گرفت که باعث حاشیه‌سازی‌های بسیاری شد.

کتاب پرونده هسته ای و ابعاد پیدا و پنهان آن

کامران غضنفری
کامران غضنفری متولد سال 1335، پژوهشگر تاریخ معاصر نویسنده کتاب های: «راز قطعنامه »،«مداخلات ۱-۲-۳-۴»، «پرونده هسته‌ای و ابعاد پیدا و پنهان آن» و « حسن روحانی در یک نگاه » یکی از افرادی می باشد که با نوشتن کتاب های مستند و تاریخی به بسیاری از سوالات و ابهامات تاریخ معاصر پاسخ گفته است .
دسته بندی های کتاب پرونده هسته ای و ابعاد پیدا و پنهان آن
قسمت هایی از کتاب پرونده هسته ای و ابعاد پیدا و پنهان آن (لذت متن)
پس از حادثه ی ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱، آمریکا و متحدانش در اواخر سال ۱۳۸۰ به بهانه ی مبارزه با گروه تروریستی القاعده، به کشور افغانستان حمله کردند و آنجا را به اشغال خود درآوردند. این موضوع که سبب ترس طیف اصلاح طلب در ایران شده بود، سبب گردید تا در تاریخ ۳۱ اردیبهشت ۱۳۸۱، تعداد ۱۲۷ نفر از نمایندگان اصلاح طلب مجلس ششم، در نامه ی سرگشاده ای خطاب به رهبر معظم انقلاب، از ایشان بخواهند تا با نوشیدن جام زهر و عقب نشینی از برخی مواضع انقلابی، از اشغال ایران به وسیلهٔ آمریکا جلوگیری کنند. تلقی آنان این بود که آمریکا قصد لشکرکشی به ایران را دارد و چون نمی توان در مقابل آمریکا ایستادگی کرد، پس باید تسلیم خواسته های او شد و از این طریق جلوی حملهٔ آمریکا را گرفت.