کتاب سازمان مجاهدین خلق

The mojahedin khalagh organization
کد کتاب : 85560
شابک : 978-9644190773
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 344
سال انتشار شمسی : 1390
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب سازمان مجاهدین خلق اثر حسین احمدی روحانی

حسین احمدی روحانی در سال 1320 در مشهد متولد شد. پس از اخذ دیپلم، برای ادامه تحصیلات به دانشگاه کشاورزی کرج راه یافت. وی جزء دومین گروهی است که به سازمان مجاهدین خلق پیوست و از کادرهای مرکزیت سازمان شد.
تدوین کتاب "شناخت" از آثار حسین احمدی روحانی است، وی در ماجرای هواپیماربایی سازمان مجاهدین به عراق رفت و مدت ها در راستای اهداف سازمان مجاهدین به عراق و بیروت سفر کرد. بعد از تغییر ایدئولوژی سازمان در سال 1354 نیز مارکسیست شد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی با تنی چند از بازماندگان سازمان مجاهدین خلق، "سازمان پیکار در راه آزادی طبقه کارگر" را تاسیس کرد. سازمان پیکار که بنای خصمانه ای با جمهوری اسلامی گذاشته بود، در تیرماه 1360 مورد شناسایی نیروهای انقلاب قرار گرفت و ضربه ای کاری را پذیرفت.
در این عملیات، بیش از صد قبضه سلاح خودکار و تعدادی از کادرهای سازمان دستگیر شدند. حسین روحانی تلاش کرد تا بار دیگر این سازمان را سر و سامان بدهد، ولی مجددا در بهمن همان سال، سازمان، مورد حمله نیروهای انقلاب قرار گرفت و اعضای باقیمانده، از جمله حسین روحانی دستگیر شدند. حسین روحانی در زندان به همکاری پرداخت و اطلاعات ذی قیمتی را در اختیار نیروهای انقلاب گذاشت.
از جمله تالیفات حسین روحانی، همین کتابی است که اکنون به چاپ رسیده است. عین این کتاب به دستخط حسین روحانی، در مرکز اسناد انقلاب اسلامی موجود است و در بسیاری از کتاب هایی که در رابطه با انقلاب اسلامی نوشته شده است، بعنوان "دست نوشته های حسین روحانی" مورد استناد قرار گرفته است.

مرکز اسناد انقلاب اسلامی به حکم وظیفه تبیین تاریخ انقلاب اسلامی، این دست نوشته ها را بدون هیچ کم و کاست، یا تغییری و تنها با ویرایش در حد علامت گذاری و سه پاورقی توضیحی به چاپ می رساند.
از آنجا که از سازمان مجاهدین خلق، بدلیل ماهیت آهنین و فرقه ای اش، اطلاعات کمی منتشر شده، انتشار این کتاب از سوی یکی از اعضای اصلی سازمان مجاهدین خلق می تواند اطلاعات مفیدی را در اختیار اهل تحقیق قرار دهد.
فصل اول؛ دوره 1350-1344 فصل دوم؛ دوره 1354-1350 فصل سوم؛ دوره 1357-1354 فصل چهارم؛ 1360-1357

کتاب سازمان مجاهدین خلق

حسین احمدی روحانی
حسین احمدی روحانی با نام مستعار کمال و معروف به شیخ حسین (متولد ۱۳۲۰ در مشهد - مرگ ۱۳۶۳ تهران) از اعضای جداشده سازمان مجاهدین خلق بود که در تأسیس سازمان پیکار دخیل بود. او در سال ۱۳۶۰ دستگیر و در سال ۱۳۶۳ اعدام شد.