کتاب سه سال ستیز مرجعیت شیعه در ایران (۱۳۴۳-۱۳۴۱)

Se Sal Setiz...
کد کتاب : 85667
شابک : 978-9648134247
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 604
سال انتشار شمسی : 1390
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 7
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب سه سال ستیز مرجعیت شیعه در ایران (۱۳۴۳-۱۳۴۱) اثر روح الله حسینیان

کتاب « سه سال ستیز مرجعیت شیعه در ایران (۱۳۴۳-۱۳۴۱)» نوشته « روح الله حسینیان» توسط انتشارات « مرکز اسناد انقلاب» منتشر شده است.
« سه سال ستیز مرجعیت شیعه در ایران (۱۳۴۳-۱۳۴۱)» بازخوانی و تحلیل دیگری است از وقایع سرنوشت ساز، سه سال نهضت امام خمینی (ره)، از سال 1341تا 1343، که براساس اسناد ساواک تدوین شده است. مطالب کتاب در چهار بخش سامان یافته است. بخش اول به منظور ارائه تحلیلی بر ماهیت نظام سلطه‌گر امریکا، ابتدا از ماهیت نظام سیاسی امریکا و جریانات آپارتاید، میلیتاریسم، کاپیتالیسم و سیاست امپریالیستی امریکا و "جنگ سرد "صحبت می‌شود، سپس از روند سلطه امریکا در ایران سخن به میان می‌آید. در بخش دوم که "مبارزات عالمان شیعه به رهبری امام خمینی (ره) "نام گرفته از دکترین کندی، اصلاحات ارضی، لایحه انجمن‌های ایالتی و ولایتی، رفراندوم انقلاب سفید و چگونگی مبارزه مراجع علمای شیعه با آنها سخن می‌رود. بخش سوم با عنوان "رویارویی مرجعیت شیعه و رژیم شاه "مشتمل بر این مباحث است: فاجعه فیضیه، بازتاب و پی‌آمدهای فاجعه فیضیه، مرجعیت و زعامت امام خمینی (ره)، مبارزات ماه محرم، سخنرانی حجت‌الاسلام فلسفی، قیام پانزده خرداد، مهاجرت علما به تهران. آخرین بخش به "تشدید رویارویی روحانیت با رژیم شاه و سلطه امریکا "اختصاص یافته و شامل این مطالب است: محدودیت امام خمینی (ره)، رویارویی رژیم با روحانیت، تغییرات دولت و آزادی امام خمینی (ره) تصمیم امام خمینی (ره) برای ادامه مبارزه، رویارویی مستقیم آمریکا با سلطه امریکا، دستگیری و تبعید امام خمینی (ره)، بازتاب تبعید امام خمینی (ره). کتاب با تصویر اسناد، فهرست منابع و فهرست اعلام به پایان می‌رسد.

کتاب سه سال ستیز مرجعیت شیعه در ایران (۱۳۴۳-۱۳۴۱)

روح الله حسینیان
حجة الاسلام روح الله حسینیان در ۱۳۳۴ در شیراز متولد شد. در پنج سالگی به همراه خانواده به یکی از روستاهای آباده به نام صغاد، مهاجرت کرد و تحصیلات خود را تا سوم دبیرستان در همان روستا به پایان رساند. وی در سال ۱۳۴۹ وارد حوزه علمیه قم شد و تا سال ۵۹ در مدرسه حقانی، در محضر استادانی چون شهید بهشتی، شهید قدوسی و آیة الله خامنه ای کسب فیض نمود. اولین کتاب ایشان به نام " رهبری در تشیع " در سال ۱۳۶۸ به چاپ رسید. اغلب آثار این مؤلف در زمینه تاریخ سیاسی و محدودیت تشیع بوده است، زیرا وی معتقد است تشیع م...
دسته بندی های کتاب سه سال ستیز مرجعیت شیعه در ایران (۱۳۴۳-۱۳۴۱)