کتاب کتاب کودک دیگر چه…است؟

The View from the Cheap Seats
کد کتاب : 85808
مترجم :
شابک : 978-6222088552
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 160
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2016
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

معرفی کتاب کودک دیگر چه…است؟ اثر نیل گیمن

مقالات این کتاب را می‌توان در سه بخش تقسیم کرد. بخش نخست مقالاتی است که موضوع آن دغدغه همیشگی نیل گیمن است و در متن آن مخاطب را به کتابخوانی و چرایی آن دعوت کرده و درباره چرایی و چگونگی آن سخن می‌راند. در بخش دوم او به سراغ ژانر وحشت و داستان‌های آن رفته و از چرایی اقبال آن‌ها در زمانه حاضر سخن به میان آورده است. در بخش سوم کتاب اما نقدها و روایت‌های موردی گیمن درباره کتاب‌ها و داستان‌هایی که خوانده است را می‌توان خواند.
گیمن در میان بسیاری از نوشته‌ها و مقالات و گفت‌وگوهای خود همواره از اهمیت کتاب و کتاب‌خوانی گفته است و تأکید می‌کند که باید به قصد لذت بردن، کتاب بخوانیم. گیمن عقیده دارد که گاهی بزرگ‌سالان از سر خیرخواهی شوق مطالعه را در کودکان از بین می‌برند: مثلا آنان را از خواندن آثار دلخواهشان منع می‌کنند یا آثار ارزشمند، ولی کسل‌کننده‌ای را که خودشان می‌پسندند به آنان تحمیل می‌کنند. به این ترتیب نسلی بار می‌آورند که مطالعه را عبث و ملال‌آور می‌داند. ما باید اجازه دهیم کودکانمان از نردبان مطالعه بالا بروند. اگر کتاب‌های دلخواهشان را بخوانند پله‌پله به باسوادی نزدیک می‌شوند. کودکان را از مطالعه دل‌سرد نکنید. خواندن داستان دروازهٔ مطالعهٔ کتاب‌هایی‌ست که فکر می‌کنید برایشان مفید است. به‌علاوه، همه با شما هم‌سلیقه نیستند. بچه‌ها متفاوتند. آن‌ها داستان‌های دل‌خواه خودشان را پیدا می‌کنند.

کتاب کتاب کودک دیگر چه…است؟

نیل گیمن
نیل ریچارد مک کینون گیمن، زاده ی ۱۰ نوامبر ۱۹۶۰، نویسنده ی داستان کوتاه، فیلم نامه نویس، رمان نویس، خالق کتاب کامیک، تئاتر صوتی و فیلم هایی به سبک علمی-تخیلی و خیال پردازی است. او در حال حاضر با موسیقی دان آمریکایی آماندا پالمر ازدواج کرده و در این کشور ساکن است.وی موفق به کسب جوایز متعددی شامل جایزه های هوگو، نبیولا و برام استوکر، و همچنین نشان نیوبری شده است.از آثار قابل توجه او می توان به مجموعه کتاب های کامیک سندمن، و رمان های گرد ستاره، خدایان آمریکایی، کورالاین و کتاب گورستان اشاره کرد....