کتاب پیدایش و تحول هنر

The original of art and its evolution
درآمدی بر مردم شناسی هنر
کد کتاب : 85925
شابک : 978-9642975013
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 384
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 2002
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 4 اردیبهشت

معرفی کتاب پیدایش و تحول هنر اثر جلال الدین رفیع فر

محور مطالعه در این کتاب «باستان‌شناسی و مردم‌شناسی هنر» است. به عبارت دیگر به بررسی و معرفی قدیمی‌ترین هنرها و آثار به‌جامانده از آنها و همچنین نحوۀ پیدایش و سیر تحول آن در زمان و مکان پرداخته شده است.

کتاب پیدایش و تحول هنر

جلال الدین رفیع فر
جلا‌ الدين رفيع‌فر در سال ۱۳۳۰ در تهران به دنیا آمد. تحصيلات دانشگاهی را در رشته‌ی باستان‌شناسی دانشگاه تهران شروع كرد پس از اخذ مدرک کارشناسی، ادامه‌ی تحصيلاتش را با سفر به فرانسه پی گرفت. مدرک کارشناسی مردم‌شناسی و کارشناسی‌ارشد انسان‌شناسی خود را به ترتیب در سال‌ ۱۹۷۹ از دانشگاه نانتر و در سال ۱۹۸۱ از دانشگاه سوربن دریافت کرد و در سال ۱۹۸۸ موفق به اخذ دكتری انسان‌شناسی و مردم‌شناسی از دانشگاه سوربن شد. او بنیان‌گذار انجمن انسان&zw...
قسمت هایی از کتاب پیدایش و تحول هنر (لذت متن)
وقتی صحبت از زمان و مکان پیدایش هنر به میان می آید، همه نظرها به دورۀ عصر حجر یا پارینه سنگی معطوف می شود؛ دوره ای که بیش از 99درصد تاریخ زندگی بشر را دربر می گیرد و طولانی ترین و تعیین کننده ترین دورۀ زندگی انسان را در خود جای داده است. این دوره با فرهنگ های خاص خودش دست کم چیزی حدود دو میلیون سال را پشت سر گذاشته و هنوز هم در برخی نقاط جهان و جوامع آرام آرام زندگی خود را طی می کند.