کتاب فرودستی زنان

The subjection of women
کد کتاب : 8629
مترجم :
شابک : 9786008054023
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 216
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1869
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 9 اردیبهشت

معرفی کتاب فرودستی زنان اثر جان استوارت میل

کتاب "فرودستی زنان" مقاله ای از فیلسوف انگلیسی، اقتصاددان سیاسی و کارمند دولتی "جان استوارت میل" است که در سال 1869 منتشر شد، با ایده هایی که او به طور مشترک با همسرش هریت تیلور میل توسعه داد. میل نسخه خطی تمام شده کار مشترک خود در مورد آزادی (1859) را بلافاصله پس از مرگ نابهنگامش در اواخر سال 1858 ارائه کرد و سپس به کار بر روی "تسلیم شدن زنان" تا تکمیل آن در سال 1861 ادامه داد. در زمان انتشار آن، استدلال مقاله برای برابری بود. تلاش بریا نقد هنجارهای مرسوم اروپایی در مورد وضعیت زن و مرد بود.

میل اعتقاد داشت که پیشرفت اخلاقی و فکری نوع بشر باعث شادی بیشتر برای همه خواهد شد. او اظهار داشت که لذت‌های بالاتر عقل، شادی بسیار بیشتری نسبت به لذت‌های پایین‌تر حواس دارد. او انسانها را از نظر اخلاقی و فکری قادر به تحصیل و متمدن شدن می دانست. میل معتقد بود که همه باید حق رای داشته باشند، به استثنای تنها بربرها و افراد بی سواد.
میل استدلال می کند که مردم باید بتوانند برای دفاع از حقوق خود رای دهند و یاد بگیرند که از نظر اخلاقی و فکری روی پای خود بایستند. این استدلال هم در مورد مردان و هم در مورد زنان اعمال می شود. میل اغلب از موقعیت خود به عنوان یک عضو پارلمان برای درخواست رای برای زنان استفاده می کرد، موقعیتی بحث برانگیز برای آن زمان.

کتاب فرودستی زنان

جان استوارت میل
جان استوارت میل، زاده ی 20 می 1806 و درگذشته ی 8 می 1873، فیلسوفی انگلیسی بود. میل برای مدتی طولانی، کارمند کمپانی هند شرقی بود و مدتی هم ریاست آن را بر عهده داشت. او در دهه ی 1860 نماینده ی مجلس عوام در پارلمان بریتانیا شد و به دفاع از سیاست لیبرال در مسائل قانون گذاری و آموزشی همت نهاد. نوشته های سیاسی میل درباره ی مسائل مربوط به حقوق و آزادی سیاسی، حکومت پارلمانی و جایگاه زنان در جامعه بوده است. او گذشته از آن که نویسنده بود و در زمینه ی منطق، شناخت شناسی، اخلاق و اقتصاد کار می کرد، در عرص...