کتاب داروهای اعصاب و روان و مواد موثر بر روان

Neuropsychiatric drugs and psychoactive
(ویژه روانشناسان)
کد کتاب : 86605
شابک : ‫‭978-6003091108
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 208
سال انتشار شمسی : 1400
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 7
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب داروهای اعصاب و روان و مواد موثر بر روان اثر سید ابوالقاسم مهری نژاد

کتاب « داروهای اعصاب و روان و مواد موثر بر روان» (ویژه روانشناسان) نوشته « سید ابوالقاسم مهری نژاد» توسط انتشارات « آوای نور» منتشر شده است.
همان طوری که روان‌پزشکان و نورولوژیست‌ها نقش عوامل روانشناختی و مبانی غیر زیستی را در ایجاد و درمان بیماری‌های روانشناختی و همچنین عضوی پذیرفته‌اند، روان‌شناسان نیز مبانی زیستی حالات و اختلالات روانشناختی را می‌پذیرند و برای کمک به بیماران از تجویز دارویی متخصصان اعصاب و روان و مغز و اعصاب استفاده می‌نمایند. برخلاف روان‌پزشکان که ممنوعیتی برای ارائه درمان‌های غیر دارویی و روانشناختی‌ها ندارند، روان‌شناسان برای تجویز دارو ممنوعیت دارند؛ امّا عدم اطلاع روانشناس از تأثیر انواع داروها و مواد موثر بر حالات روانی، توانایی و مهارت او را به عنوان متخصص بهداشت روانی به¬شدت محدود می‌نماید. در این کتاب مولف به زبان ساده و متناسب با زمینه آموزش روان‌شناسان، اطلاعات دارویی لازم را جمع آوری نموده تا در افزایش مهارت حرفه‌ای همکاران خود مفید واقع شود.

کتاب داروهای اعصاب و روان و مواد موثر بر روان

سید ابوالقاسم مهری نژاد
دکتر سید ابوالقاسم مهری نژاد متولد سال 1344، دانشیار دانشگاه الزهرا و علامه طباطبائی، و متخصص در زمینه ی روان شناسی بالینی. وی تحصیلات خود را نیز در این زمینه (روان شناسی بالینی) در مقطع کارشناسی ارشد (دانشگاه فردوسی) و دکترا تخصصی (دانشگاه تربیت مدرس) گذراند. از دیگر فعالیت های وی می توان به برگزاری دوره ها و کارگاه های آموزشی برای عموم و دانشجویان، سخنرانی در همایش ها و نیز تألیف و چاپ مقالات متعدد اشاره کرد که در این بین می توان از چاپ و نگارش مقاله ای تحت عنوان “نیم رخ عصب روان شناخ...
دسته بندی های کتاب داروهای اعصاب و روان و مواد موثر بر روان