کتاب فلسفه فشن

Fashion: A Philosophy
کد کتاب : 1429
مترجم :
شابک : 978-964-8765-31-1‮‬
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 200
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2004
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 10
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

فلسفه ی مد
Fashion A Philosophy
کد کتاب : 86718
مترجم :
شابک : 978-6226659260
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 198
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 2006
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

معرفی کتاب فلسفه فشن اثر لارس اسوندسن

کتاب فلسفه فشن، اثری نوشته ی لارس اسوندسن است که نخستین بار در سال 2004 منتشر شد. فشن، دنیایی آشنا و در عین حال اسرارآمیز است که همه ی ما به نوعی تجربه ی درگیر شدن با آن را داریم، چه در حال خریدن شلوار جین باشیم، چه مجله های مربوط به مد را بخوانیم و چه راه رفتن مدل ها برای نمایش لباس هایشان را مشاهده کنیم. اسوندسن در این کتاب به اعماق دنیای فشن می رود و داستان های ساختگی، تاریخ و تفکراتی را مورد کنکاش قرار می دهد که در شکل گیری مدهای مختلف در طول سده های گذشته و مفهوم اصلی فشن تأثیرگذار بوده اند. اسوندسن با استفاده از آثار متفکرینی چون آدام اسمیت و رولان بارت، فشن را هم به عنوان پدیده ای تاریخی و هم فلسفه ای از زیبایی شناسی تحلیل و بررسی می کند. او علاوه بر این، به ارتباط میان مفاهیم فشن و مدرنیته می پردازد و از اهمیت روزافزون فشن در عرصه هایی چون هنر، سیاست و فلسفه سخن می گوید.

کتاب فلسفه فشن


ویژگی های کتاب فلسفه فشن

از کتاب های پرفروش در آمریکا و اروپا

لارس اسوندسن
لارس اسوندسن، زاده ی 16 سپتامبر 1970، فیلسوف و نویسنده ای نروژی است.اسوندسن، استاد دپارتمان فلسفه ی دانشگاه برگن در کشورش است. او چندین کتاب به رشته ی تحریر درآورده که همگی با بازخوردهای مثبتی رو به رو شده و به بیست و دو زبان ترجمه شده اند.
نکوداشت های کتاب فلسفه فشن
An engaging and intriguing analysis of fashion.
تحلیلی جذاب و هیجان انگیز از فشن.
Goodreads

A tour de force.
اثری موفق.
Weekend-Avisen

قسمت هایی از کتاب فلسفه فشن (لذت متن)
می توان فشن را از زوایای مختلف بسیاری تحلیل کرد، اما به صورت کلی در این تحقیق یک پرسش ذهن مرا به خود مشغول داشت و آن پرسش از تأثیر فشن بر شکل گیری هویت بود. نظر به اینکه این پژوهشی فلسفی است، قصد دارم به جای طرح واقعیت فشن بیشتر به مفهوم فشن، بازنمودهای مختلف آن و چیزهایی که فشن ظاهرا می تواند سبب آن ها شود، بپردازم. در واقع می توان گفت موضوع تحقیق من گفتمان فشن است.

طبیعتا خیلی ها خارج از دایره ی فشن قرار می گیرند، اما در این بخش از جهان که ما زندگی می کنیم و در این برهه از تاریخ، عملا غیرممکن است که خود را از محیط فشن بیرون نگه دارید. حتی فقیرترین آدم ها در جهان غرب، وقتی آگاه می شوند که نمی توانند در حوزه ی فشن شرکت کنند، در واقع به نوعی با آن درگیر شده اند. کنار گذاشتن این بازی و آگاهی از این موضوع در واقع حاکی از آن است که آن ها نیز در گستره ی تاثیر آن قرار گرفته اند. همه ی خوانندگان این کتاب شهروندان جهان فشن اند.