کتاب گفتارهای فلسفی

Goftarhaye Falsafi
کد کتاب : 86937
شابک : 978-9647348874
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 142
سال انتشار شمسی : 1398
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب گفتارهای فلسفی اثر عبدالعلی دست غیب

کتاب « گفتارهای فلسفی» نوشته « عبدالعلی دست غیب» توسط انتشارات « سیب سرخ» منتشر شده است.
این اثر شامل مجموعه‌ای از گفتارها و پرسش‌ و پاسخ‌های فلسفی است. در این اثر با مقالات و گفتارهای متعددی روبه‌رو هستیم که درباره‌ی موضوعات مختلف فلسفی نوشته شده‌اند. به طور کلی با خواندن کتاب گفتارهای فلسفی (عبدالعلی دست‌غیب) می‌توان به یک سوال مهم، فلسفه چیست؟ پاسخ داد. این سوال مهم و هزاران مفهوم دیگر در این کتاب گردآوری شده‌اند و در نهایت یک مجموعه خواندنی پیرامون فلسفه ساخته‌اند.

کتاب گفتارهای فلسفی

عبدالعلی دست غیب
عبدالعلی دست‌غیب متولد ۱۶ آبان ۱۳۱۰، منتقد ادبی، نویسنده و مترجم ایرانی، کارشناس ارشد فلسفه، با سابقهٔ تدریس در مدارس عالی و دانشسراها است. وی بیش از ۵۰ عنوان کتاب ترجمه یا تألیفی در زمینه‌های نقد ادبی و فلسفی، شعر نو و ادبیات فارسی، ترجمه‌های متعددی از فلاسفهٔ غربی؛ هگل، نیچه، راسل و دیگران را، در کارنامهٔ خود دارد.
دسته بندی های کتاب گفتارهای فلسفی
قسمت هایی از کتاب گفتارهای فلسفی (لذت متن)
وقتی کتابی به اسم دین در محدوده ی خرد می نویسد، که خیلی هم ساده و زیباست، وزیر فرهنگ پروس از قول امپراتور به او اخطار می کند، که شنیده ایم شما کتابی نوشتید و قدرت قلم خود را در تضعیف مذهب رسمی کشور به کار برده اید به شما اخطار می کنیم بار دیگر از این نوشته ها چاپ نشود. کانت هم پاسخ می دهد که: به عنوان رعیت امپراتور قول می دهم کتاب را چاپ نکنم. ده سال بعد امپراتور که می میرد کتاب را چاپ می کند می گوید چون امپراتور مرده، من از قید تعهدی که کردم آزادم. در این کتاب که کتاب خیلی جالب و ساده ای است، می گوید که آئینها عقلانی نیستند، یهودیت اصلا دین نیست و یک کلنی سیاسی است، بعد خاخام ها آن را به صورت دین درآورده اند وگرنه خود یهودیت اتحادیه ی سیاسی بوده است. خاخام ها جمع می شوند و کتاب های دینی یهود را تألیف می کنند. مسیحیت بر پایه ی اسطوره های یونانی استوار است و نوعی پاگانیزم است یعنی شرک (ادیان یونانی و رومی). کلمه ی پاگان از همین کلمه ی بغان است. وقتی رفته در لاتین شده پاگان؛ وقتی که ادیان قدیمی هنوز در امپراتور روم قوی بودند مسیحی ها به مهرآینی ها یا زئوس پرستان می گفتند پاگانیست. خود مسیحیت پاگانیزم است، (شام آخر) و مانویت هم دنباله ی مسیحیت است. پس آئین ها پایه های عقلانی ندارند. کانت به طور کلی مجازات اخروی را رد می کند