کتاب خانه کج

Crooked house
کد کتاب : 86998
مترجم :
شابک : 978-6008173823
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 206
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1949
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 4 اردیبهشت

معرفی کتاب خانه کج اثر آگاتا کریستی

خانه کج اثری از داستان پلیسی آگاتا کریستی است که برای اولین بار در ایالات متحده توسط Dodd, Mead and Company در مارس 1949 منتشر شد و در انگلستان توسط کلوپ جنایی کالینز در 23 مه همان سال منتشر شد.
این اکشن در پاییز 1947 در لندن و نزدیکی آن اتفاق می‌افتد. سه نسل از خانواده لئونیدس زیر نظر پدرسالار ثروتمند آریستید با هم زندگی می کنند. همسر اول او مارسیا درگذشته است. خواهرش ادیت از آن زمان به بعد از خانواده مراقبت کرده است. همسر دوم او برندای تنبل است که چندین دهه از او کوچکتر است و مظنون به داشتن رابطه عشقی مخفیانه با لارنس، مربی نوه هاست. پس از اینکه آریستاید توسط داروی چشم خود (سرین) مسموم می شود، نوه او سوفیا به راوی و نامزدش چارلز هیوارد می گوید که تا زمانی که قاتل دستگیر نشود، نمی توانند ازدواج کنند. پدر چارلز، «پیرمرد»، دستیار کمیسر اسکاتلند یارد است، بنابراین چارلز به همراه بازرس ارشد ، کارآگاهی از درون به نام تاورنر از درون خانه به تحقیق می‌پردازد.
مظنونان آشکار برندا لئونیدس، همسر دوم بسیار جوانتر آریستید، و لارنس براون، یک مخالف وظیفه شناس هستند که به عنوان معلم خصوصی برادر و خواهر کوچکتر سوفیا، یوستاس و ژوزفین، در خانه زندگی می کند. شایعه شده است که آنها یک رابطه عشقی غیرقانونی را زیر دماغ لئونیدیس پیر داشته اند.

کتاب خانه کج

آگاتا کریستی
آگاتا کریستی، زاده ی ۱۵ سپتامبر ۱۸۹۰ و درگذشته ی ۱۲ ژانویه ۱۹۷۶، نویسنده ی انگلیسی داستان های جنایی و ادبیات کارآگاهی بود.آگاتا کریستی با نام اصلی آگاتا مری کلاریسا میلر در شهر تورکی در ناحیه ی دوون انگلستان به دنیا آمد. پدر آمریکایی اش فردریک میلر نام داشت. مادرش کلارا بومر انگلیسی و از خانواده ای اشرافی بود. آگاتا به دلیل آمریکایی بودن پدر می توانست تبعه ی ایالات متحده نیز باشد، ولی هرگز از آن کشور تقاضای تابعیت نکرد. آگاتا دارای یک خواهر و یک برادر بود که هر دوی آن ها از وی بزرگ تر بودند.آ...
نکوداشت های کتاب خانه کج
Writing Crooked House was pure pleasure and I feel justified in my belief that it is one of my best.
نوشتن خانه کج لذت محض بود و من احساس می کنم که یکی از بهترین های من است.
Agatha Christie

We all go where [Agatha Christie] led; you can track us in her snow
همه ما به جایی می رویم که [آگاتا کریستی] رهبری می کرد. شما می توانید ما را در برف او دنبال کنید
Reginald Hill

قسمت هایی از کتاب خانه کج (لذت متن)
تاورنر گفت می رویم چند کلم با خانم «فیلیپ ماگدا وست» حرف بزنیم. اسم هنری اش این است. پرسیدم: هنرپیشه خوبی است؟ نامش را شنیده ام و گمان می کنم در چند نمایش هم او را دیده باشم. اما به یاد نمی آورم که چه وقت و کجا. -از هنرپیشه های تقریبا موفق است. یکی دو بار در «وست اند» بازی کرده، چند بار در تئاترهای سطح بالا. حقیقت این است که فکر می کنم برای گذراندن زندگی و پول درآوردن بازی نمی کند. نتیجه این که از هنرپیشه های دوستدار هنر است، نه حرفه ای. خودش موضوع را انتخاب می کند. هر از گاهی هم برای روی صحنه آوردن نمایشنامه سرمایه گذاری می کند. هنرپیشه بدی نیست. بخصوص در نقش های کمدی- اما تهیه کننده خیلی او را نمی پسندد و می گویند سر خود عمل می کند و مزاحمت فراهم می کند. دو بهم زن هم هست. نمی دانم چقدرش راست باشد- بین دوستان هنرپیشه اش وجهه ای ندارد. سوفیا از اتاق پذیرایی بیرون امد و گفت: مادرم اینجاست سربازرس.