کتاب ترس و نکبت رایش سوم

Fear and Misery of the Third Reich
کد کتاب : 2232
مترجم :
شابک : 978-964-588-151-9
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 190
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1938
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 8
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

ترس و نکبت رایش سوم
Fear and Misery of the Third Reich
کد کتاب : 8755
مترجم :
شابک : 9786007436806
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 176
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2017
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 7
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب ترس و نکبت رایش سوم اثر برتولت برشت

کتاب ترس و نکبت رایش سوم، نمایشنامه ای نوشته ی برتولت برشت است که اولین بار در سال 1938 انتشار یافت. این کتاب که از بیست و چهار نمایشنامه ی کوتاه و مرتبط با یکدیگر به وجود آمده، رویدادهایی را توصیف می کند که در طول دهه ی 1930، در خانه های مردم عادی آلمان به وقوع می پیوست. برشت در این اثر ارزشمند، با دقت و مهارتی مثال زدنی، ترس و اضطرابی را به تصویر می کشد که شهروندان عادی آلمان، به خصوص یهودی ها، به هنگام افزایش قدرت و سلطه ی آدولف هیتلر متحمل می شدند. برتولت برشت، کتاب ترس و نکبت رایش سوم را دور از وطن و در دانمارک به رشته ی تحریر درآورد. ایده ی نوشتن این اثر زمانی به ذهن برشت رسید که او در سفری در مسکو به سر می برد و مشغول تحقیق درباره ی فعالیت های ضدنازی بود.

کتاب ترس و نکبت رایش سوم


ویژگی های کتاب ترس و نکبت رایش سوم

برتولت برشت از برجسته ترین نمایشنامه نویسان قرن بیستم

برتولت برشت
برتولت برشت، زاده ی 10 فوریه ی 1898 و درگذشته ی 14 آگوست 1956، نمایشنامه نویس، کارگردان تئاتر و شاعر آلمانی بود. برشت سرودن شعر را در 15 سالگی و پیش از نمایشنامه نویسی آغاز کرد. او نخستین اشعارش را بین سال های 1914 و 1917 سرود و آن ها را در نشریات محلی منتشر کرد. برشت در سال 1918 و هنگامی که به خدمت سربازی اعزام شد، علاوه بر کار در یک بیمارستان نظامی، سروده هایش را همراه با نواختن گیتار برای سربازان می خواند و آن ها را مجذوب اشعار خود می کرد. برشت را بیشتر به عنوان برجسته ترین نمایشنامه نویس ...
نکوداشت های کتاب ترس و نکبت رایش سوم
Lively, ironic and complex.
سرزنده، طعنه آمیز و پیچیده.
The Guardian

One of Brecht's landmark plays.
یکی از نمایشنامه های برجسته ی برشت.
Amazon Amazon

A kaleidoscope of life under the Nazi dictatorship.
کلایدوسکوپی از زندگی تحت دیکتاتوری نازی.
Bloomsbury

قسمت هایی از کتاب ترس و نکبت رایش سوم (لذت متن)
افسر اول: «حالا دیگر آن بالاییم. چه باشکوهند مشعل ها! دیروز ورشکسته، امروز در عمارت صدارت اعظمی. دیروز کلاغ برشکسته، امروز عقاب رایش.» افسر دومی: «حالا دیگر موقع اتحاد ملی است. من منتظر اعتلای روحی ملت آلمانم، آن هم به صورتی که بالاتر از آن ممکن نباشد.»

افسران اس اس از بزم نوشیدنی و سخنرانی اش می آیند با شکم و پر و تن خسته و آرزوی این که ملتی نباشند بزرگ - چنانکه در شمار آرندشان - و ملتی باشند فرمانبردار.