کتاب فیل

Stories of Mr. Keuner
داستانک های فلسفی
  • 33,000 تومان
  • تمام شد ، اما میاریمش 😏
  • انتشارات: مشکی مشکی
    نویسنده:
کد کتاب : 2238
مترجم :
شابک : 978-964-876-520-5
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 168
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 1958
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 7
زودترین زمان ارسال : ---

داستان های آقای کوینر
Stories of Mr. Keuner
کد کتاب : 8757
مترجم :
شابک : 9789648936803
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 160
سال انتشار شمسی : 1394
سال انتشار میلادی : 1958
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب فیل اثر برتولت برشت

کتاب فیل، اثری نوشته ی برتولت برشت است که نخستین بار در سال 1958 وارد بازار نشر شد. نظرات و اندیشه های برشت در مورد سیاست، زندگی روزمره و تبعید، در قالب داستان هایی کوتاه در این اثر ارزشمند گردآوری شده است. مطالب این کتاب که در اواخر دهه ی 1920 تا اواخر دهه ی 1950 نوشته شدند، چکیده ی تجارب برشت از جهانی هستند که دچار تحولات سیاسی و فرهنگی شده است؛ جهانی از انقلاب ها، جنگ های داخلی، جنگ های جهانی، نازیسم، استالینیسم و جنگ سرد. بخش های کوتاه و داستان گونه ی کتاب فیل، مانند خاطراتی موجز هستند که بلندیشان از یک صفحه بیشتر نمی شود. برشت در کتاب فیل با ارائه ی داستانک هایی ساده و در عین حال، جذاب و خردمندانه، تفکرات خود درباره ی جهان پرتلاطم نیمه ی نخست سده ی بیستم را با مخاطبین شریک می شود.

کتاب فیل


ویژگی های کتاب فیل

برتولت برشت از برجسته ترین نمایشنامه نویسان قرن بیستم

برتولت برشت
برتولت برشت، زاده ی 10 فوریه ی 1898 و درگذشته ی 14 آگوست 1956، نمایشنامه نویس، کارگردان تئاتر و شاعر آلمانی بود. برشت سرودن شعر را در 15 سالگی و پیش از نمایشنامه نویسی آغاز کرد. او نخستین اشعارش را بین سال های 1914 و 1917 سرود و آن ها را در نشریات محلی منتشر کرد. برشت در سال 1918 و هنگامی که به خدمت سربازی اعزام شد، علاوه بر کار در یک بیمارستان نظامی، سروده هایش را همراه با نواختن گیتار برای سربازان می خواند و آن ها را مجذوب اشعار خود می کرد. برشت را بیشتر به عنوان برجسته ترین نمایشنامه نویس ...
نکوداشت های کتاب فیل
Here Brecht succeeded brilliantly.
برشت در این کتاب به موفقیتی درخشان رسید.
San Francisco Chronicle San Francisco Chronicle

With debatable and still timely stories.
با داستان هایی قابل بحث که همچنان با زمانه در ارتباط هستند.
Library Journal Library Journal

A revealing book.
کتابی روشنگرانه.
Kirkus Reviews Kirkus Reviews

قسمت هایی از کتاب فیل (لذت متن)
یکی از آقای کوینر پرسید که آیا خدایی وجود دارد یا نه؟ آقای کوینر گفت: «به تو توصیه می کنم فکر کنی که آیا با دانستن جواب این سوال، رفتارت تغییر خواهد کرد یا نه. اگر تغییر نکند، موضوع منتفی است. اگر تغییر کند حداقل می توانم این قدر کمکت بکنم که تو تصمیم خودت را گرفته ای: تو به خدا نیاز داری.»

برای دلداری دادن به بخت برگشته ای هنگام مرگ، آقای کوینر از او خواست دست از اموالش بشوید. همین که مرد دست از همه چیز شست و فقط زندگی اش برای او باقی ماند، اندیشمند بی درنگ به او گفت: «حالا از آن هم دست بشوی.»

کسی به آقای کوینر گفت: «قاضیان ما رشوه خوار هستند.» آقای کوینر پاسخ داد: «متأسفانه اصلا این طور نیستند، حتی با بالاترین مبالغ هم نمی توان آن ها را تطمیع کرد تا حق را بگویند.»