کتاب هفتاد مقاله (جلد 1)

70Maghale
ارمغان فرهنگی به دکتر غلامحسین صدیقی
کد کتاب : 87581
شابک : 978-9643311094
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 432
سال انتشار شمسی : 1392
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

هفتاد مقاله (جلد 2)
70Maghale
ارمغان فرهنگی به دکتر غلامحسین صدیقی
کد کتاب : 87672
شابک : 978-9643313210
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 490
سال انتشار شمسی : 1385
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب هفتاد مقاله (جلد 1) اثر ایرج افشار

خدمات علمی و فرهنگی و دانشگاهی استاد گرامی دکتر غلامحسین صدیقی، مخصوصا در طول سال‌های طولانی تدریس و تحقیق، دوستان ایشان را بر آن داشت که مجموعهٔ مقالاتی از نوشته‌های پژوهشی و دانشگاهی دانشمندان و مخصوصا علاقه‌مندان به ایشان و کسانی که از محضر عالمانه و پر برکت آن استاد کسب علم و فیض و اخلاق کرده‌اند، فراهم آورند و آن را به مناسبت هشتادمین سال زندگی و پنجاهمین سال پیوستن ایشان به دنیای پژوهش‌های ایرانی به نام ایشان منتشر سازند.
استاد صدیقی پایه‌گذار علم جامعه‌شناسی در کشور و بنیانگذار دانشکده و موسسهٔ تحقیقات علوم اجتماعی و پرورش دهندهٔ گروهی از کسانی است که اکنون این رشته را در ایران گسترش می‌دهند. خدمات اداری و آموزشی ایشان از بدو تأسیس دانشگاه تهران گوشه‌ای است از آنچه استاد برای تعالی فرهنگ ایران متحمل شده است.
مجموعهٔ هفتاد مقاله که به نام ایشان چاپ شده مقالاتی است که با یکی از جوانب زندگی علمی و دانشگاهی استاد یا بطور کلی به یکی از زمینه‌های پژوهشی فرهنگ و ادب ایران مرتبط است.
مقالات این کتاب به اقتضای زمینه و موضوع هر یک از آنها در بخش‌های چهارگانهٔ این مجموعه ترتیب یافته است. چهار بخش آن عبارتند از گفتارهای تاریخی، گفتارهای اجتماعی و جامعه‌شناسی، گفتارهای ادبی و زبان‌شناسی، گفتارهای کلامی، فلسفی، تاریخ علم.
این کتاب دربردارندهٔ مقالاتی از اساتید و دانشمندان گرامی از جمله دکتر عزت‌الله نگهبان، کیکاوس جهانداری، دکتر جلال متینی، دکتر ذبیح‌الله صفا، دکتر عباس زریاب، دکتر عنایت‌الله رضا، دکتر فرهاد دفتری، دکتر محمدابراهیم باستانی پاریزی، محمد محیط طباطبایی، احمد اقتداری، دکتر منصوره اتحادیه، دکتر جواد شیخ‌الاسلامی، ایرج افشار، دکتر سیدجعفر شهیدی، دکتر غلامحسین یوسفی، دکتر محمدعلی اسلامی ندوشن، دکتر پرویز ورجاوند، دکتر محمود امید سالار، دکتر احسان نراقی، دکتر مهدی آذر، پروفسور فضل‌الله رضا، رحیم رضازاده ملک، دکتر غلامرضا ستوده، دکتر علی اشرف صادقی، داریوش آشوری، دکتر محمد دبیرسیاقی، دکتر یحیی ماهیار نوابی، دکتر ناصر تکمیل همایون، احمد آرام، محمدتقی دانش پژوه، دکتر فتح‌الله مجتبایی، دکتر سیدجعفر سجادی، دکتر محمدجواد مشکور، دکتر مهدی محقق، دکتر علینقی منزوی، محمدعلی جمال‌زاده و ... می‌باشد.

کتاب هفتاد مقاله (جلد 1)