کتاب چرا جهان وجود دارد؟

World
مجموعه ی ما و جهان 1
کد کتاب : 87630
مترجم :
شابک : 978-6009428946
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 90
سال انتشار شمسی : 1401
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب چرا جهان وجود دارد؟ اثر گروه نویسندگان

کتاب چرا جهان وجود دارد؟ (ما و جهان ۱) نوشته پل دیویس و درک پارفیت است. دانش تجربی نوین، به ویژه در چند دهه‌ی اخیر، تصویری تازه و شگفت انگیز از جهان را برابر ما گشوده است. تصویری که نه تنها ابعاد حیرت آور و تازه‌ای از جهان را مکشوف ساخته، بلکه موقعیت انسان را در هستی و نیز معنای زندگی و آفرینش را با پرسش‌هایی بنیادین روبه‌رو کرده است.

اهمیت این پرسش‌ها به ویژه در آن است که علاوه بر منظر علمی، از نظرگاه فلسفی و دینی نیز همیشه جذاب بوده‌اند، زیرا پاسخ به پاره‌ای از این پرسش‌ها، به دلیل ماهیت هستی شناسانه‌شان، همواره در زیست فرهنگی و معنوی انسان تاثیر تعیین کنندهای داشته‌اند.
مجموعه‌ی ما و جهان می‌کوشد با تکیه بر دانش تجربی نوین، علوم محض و علوم انسانی پاسخ‌هایی نو برای بنیادی‌ترین پرسش‌های ما درباره‌ی انسان و جهان فراهم آورد. هریک از کتاب‌های این مجموعه، با محور قراردادن یکی از این پرسش‌ها، کوشیده است اگر نه پاسخی قطعی، اما دست کم تصویری نسبتا کامل از ابعاد گوناگون پرسش مورد بحث و پاسخ‌های داده شده ارایه کند.
این مجموعه به همت دفتر مطالعات علم و دین موازی تدوین و ترجمه شده و در قالب دفترهایی با همکاری انتشارات پارسیک به تدریج منتشر خواهد شد.

کتاب چرا جهان وجود دارد؟

دسته بندی های کتاب چرا جهان وجود دارد؟