کتاب لیبرالیسم و نارضایتی های آن

Liberalism and Its Discontents
کد کتاب : 87699
مترجم : مبین کرباسی
شابک : 978-6222672645
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 208
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2022
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

لیبرالیسم و ناراضیانش
Liberalism and Its Discontents
کد کتاب : 98105
مترجم :
شابک : 978-6222344795
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 155
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2022
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب لیبرالیسم و نارضایتی های آن اثر فرانسیس فوکویاما

کتابی کوتاه درباره چالش‌های لیبرالیسم از راست و چپ اثر نویسنده پرفروش «منشأ نظم سیاسی».
لیبرالیسم کلاسیک در وضعیت بحرانی است. لیبرالیسم که در پی جنگ های اروپا بر سر مذهب و ناسیونالیسم ایجاد شد، سیستمی برای اداره جوامع مختلف است که بر اساس اصول اساسی برابری و حاکمیت قانون استوار است. این بر حقوق افراد برای پیگیری اشکال شادی خود بدون تعرض توسط دولت تأکید می کند.
بر کسی پوشیده نیست که لیبرالیسم همیشه به آرمان های خود عمل نمی کند. در آمریکا، بسیاری از مردم از برابری در برابر قانون محروم بودند. افرادی که به عنوان انسان های کامل و شایسته حقوق جهانی به حساب می آیند، قرن ها مورد مناقشه قرار داشتند، و تنها اخیرا این دایره به زنان، آمریکایی های آفریقایی تبار، LGBTQ+ و دیگران گسترش یافته است. محافظه کاران شکایت دارند که لیبرالیسم زندگی مشترک را از معنا تهی می کند. همانطور که فیلسوف سیاسی مشهور فرانسیس فوکویاما در کتاب لیبرالیسم و نارضایتی‌های آن نشان می‌دهد، اصول لیبرالیسم نیز در دهه‌های اخیر از سوی راست و چپ به افراط‌های جدید کشیده شده است: نئولیبرال‌ها کیش آزادی اقتصادی ایجاد کردند و مترقی‌ها بر روی آن تمرکز کردند. هویت بر جهانی بودن انسان به عنوان محور بینش سیاسی آنها. فوکویاما استدلال می کند که نتیجه شکست جامعه مدنی ما و خطر فزاینده ای برای دموکراسی ما بوده است.
در این گزارش کوتاه و روشن از نارضایتی‌های سیاسی کنونی ما، فوکویاما دفاعی اساسی از لیبرالیسم احیا شده برای قرن بیست و یکم ارائه می‌کند.

کتاب لیبرالیسم و نارضایتی های آن

فرانسیس فوکویاما
فرانسیس فوکویاما، زاده ی 27 اکتبر 1952، متخصص اقتصاد سیاسی و فیلسوفی آمریکایی است. فوکویاما در شیکاگو به دنیا آمد. او مدرک لیسانس خود را در رشته ی هنر از دانشگاه کورنل دریافت کرد و سپس در رشته ی فلسفه ی سیاسی ادامه ی تحصیل داد و مدرک دکترای خود در این رشته را از دانشگاه هاروارد گرفت. فوکویاما در حال حاضر، استاد و رئیس گروه توسعه ی اقتصادی بین المللی دانشگاه جانز هاپکینز در شهر واشنگتن دی. سی. است.
نکوداشت های کتاب لیبرالیسم و نارضایتی های آن
Liberalism and its Discontents is a sterling book . . . Powerful and well-executed
لیبرالیسم و ​​نارضایتی های آن کتابی ب ارزش است. . . قدرتمند و به خوبی اجرا شده.
Seamus Flaherty

"Urgent and timely . . . A vital strength of this slim, elegant book is that it is crystalline in its definitions, even while acknowledging the complexities of practice
"فوری و به موقع... نقطه قوت این کتاب ظریف این است که در تعاریف متبلور است، حتی در حالی که پیچیدگی های تمرین را می پذیرد.
Andrew Anthony

قسمت هایی از کتاب لیبرالیسم و نارضایتی های آن (لذت متن)
انسان ها نه تنها برای خود، بلکه برای چیزهای محیطی شان، مانند باورهای مذهبی و قوانین اجتماعی و سنت ها، نیز خواهان احترام اند؛ به ویژه زمانی که این تمایل آنها را به سوی رفتاری سوق می دهد که برای فرد هزینه بر است. این بدان معنی است که کنش انسان ها به روشی که مدل اقتصادی پایه پیشنهاد می کند، همواره به جهت «بیشینه سازی» منافع شخصی نیست؛ مدلی که فرض را بر این می گیرد که انسان ها ترجیحاتی ثابت دارند. آنها باید این امیال متضاد را به روش هایی که پیش بینی آنها از قبل دشوار است، سبک و سنگین کنند. این جوهر استقلال برای هر انسان است: مردم مدام بین منافع شخصی مادی و کالاهای نامشهود، مانند احترام، غرور، اصول و همبستگی، انتخاب هایی می کنند که هیچ گونه انطباقی با مدل اصلی بیشینه سازی مطلوبیت ندارد. این امر به گونه عینی تری در سازمان ها مشهود است، جایی که رفتار افراد معمولا با انتظارات تعیین شده توسط همتایانشان در آن مجموعه مطابقت دارد تا محاسبه سود و زیان شخصی. اگر انسان ها صرفا ربات هایی جهت به حداکثر رساندن منافع شخصی شان بودند، هرگز برای شرکت در جنگ داوطلب نمی شدند یا حتی برای رای دادن وقت نمی گذاشتند.