کتاب تاریخ اجتماعی ایران

Iran
دوران پیش از تاریخ و آغاز تاریخ
کد کتاب : 87738
شابک : 978-9643313272
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 320
سال انتشار شمسی : 1393
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب تاریخ اجتماعی ایران اثر سعید نفیسی

کتاب « تاریخ اجتماعی ایران» نوشته « سعید نفیسی» توسط نشر اساطیر منتشر شده است.
این کتاب به بررسی تاریخ اجتماعی ایران در دوران پیش از تاریخ و آغاز تاریخ می‌پردازد. استاد نفیسی در دیباچهٔ کتاب آورده است: «این کتاب نخستین مجلد از یک سلسله کتاب‌هایی در تاریخ اجتماعی ایران از آغاز تا زمان حاضر خواهد بود که هر یک شامل تاریخ اجتماعی یکی از ادوار زندگی ایرانیان خواهد بود. این مجلدات نمونه‌ای از تاریخ اجتماعی به روش امروزین خواهد بود تا مصداق حقیقی تاریخ را چنانکه دانشمندان اخیرا بدان پی برده‌اند به دانش‌پژوهان معرفی کنم و امیدوارم دیگران این روش را در پیش بگیرند و آن را دنبال کنند.»
مهد نژاد آریا، آریاییان ایرانی، تمدن آریایی هندی و ایرانی، تاریخ مهاجرت آریاییان ایرانی، نخستین نام‌های آبادی، بومیان ایران هنگام ورود آریاییان، طبقات مردم، مراکز نخستین تمدن ایرانی، حدود ایران در نظر یونانیان، امتیازات نژادی و طبقاتی، زن در تمدن آریایی، خانواده، طبقات اجتماعی، نخستین اجتماعات، سفالسازی، فلزسازی، تمدن عیلام، کلیات تمدن پیش از تاریخ ایران، دورهٔ تمدن ودایی، تشکیل دولت در تمدن آریاییان ایران، دولت‌های اوستایی و داستانی، کاوه و درفش کاویان، دورهٔ آغاز تاریخ، رابطهٔ تمدن ایران با ملل همسایه و ... از جمله عناوینی هستند که در این کتاب بررسی شده‌اند.

کتاب تاریخ اجتماعی ایران

سعید نفیسی
سعید نفیسی (۱۸ خرداد ۱۲۷۴ تهران - ۲۳ آبان ۱۳۴۵ تهران)، دانش پژوه، ادیب، تاریخ نگار، نویسنده، مترجم و شاعر ایرانی بود.او جزو نسل اول استادهای دانشکدهٔ تاریخ دانشگاه تهران بود.سعید نفیسی، در ۱۸ خرداد ۱۲۷۴ خورشیدی در تهران به دنیا آمد. او فرزند میرزا علی اکبر ناظم الاطبا (معروف به ناظم الاطباء کرمانی) و از نوادگان حکیم نفیس بن عوض کرمانی (طبیب نامدار ایران در قرن نهم هجری) و برادر علی اصغر نفیسی ملقب به مودب الدوله بود. حبیب نفیسی برادرزاده اوست.تحصیلات سه سالهٔ ابتدایی را در مدرسهٔ شرف، یکی از ...