کتاب تئوری انتخاب برای والدین و نوجوانان

For Parents and Teenagers
کد کتاب : 8774
مترجم :
شابک : 9786007152126
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 308
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2003
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 8
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

برای والدین و نوجوانان
For Parents and Teenagers
(راهکار ایجاد روابط صمیمی بین اولیا و نوجوانان)
کد کتاب : 73220
مترجم :
شابک : 978-9643178727
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 248
سال انتشار شمسی : 1393
سال انتشار میلادی : 2003
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب تئوری انتخاب برای والدین و نوجوانان اثر ویلیام گلسر

کتاب « تئوری انتخاب برای والدین و نوجوانان » نوشته ی دکتر ویلیام گلسر است ، که دهه ها به عنوان درمانگر ، غالبا به والدین و نوجوانان مشاوره می داده است . این کتاب با مضمون روانشناسی و خود پروری ، شامل توصیه های وی است که خانواده های متلاشی را بهبود بخشیده و زندگی آنان را تغییر داده است. حال او در اولین کتاب خود با توجه به درس هایی که طی این دوره آموخته است ، از والدین می خواهد قضاوت را کنار بگذارند و به آن ها می گوید با کار هایی مانند این که قانون وضع کنند ، نوجوانان را مغلوب کنند یا سعی کنند آن ها را وادار به تغییر رفتار کنند به نتیجه نمی رسند . طبق آموخته های دکتر گلسر ، وی اظهار می دارد که این راهبردها هرگز کار نکرده اند و هرگز کار نخواهد کرد . در عوض ، وی رویکرد متفاوتی را براساس تئوری انتخاب ارائه می دهد . گلسر هفت عادت خطرناک والدین را بیان می کند و سپس به آنها نشان می دهد که چگونه با تغییر رفتار خود می توانند اهداف خود را محقق کنند . مهمتر از همه ، او به والدین کمک می کند تا رابطه خود را با فرزندشان را مستحکم حفظ کنند . دکتر گلسر روشی پیشرو را ارائه می دهد که همه والدین می تواند با اطمینان و عشق از آن استفاده کند .او در کل کتاب تاکید دارد که والدین برای بهبود روابط باید به جای کنترل محیط خانه از تئوری انتخاب استفاده کنند.

کتاب تئوری انتخاب برای والدین و نوجوانان


ویژگی های کتاب تئوری انتخاب برای والدین و نوجوانان

همراه با دی وی دی

ویلیام گلسر
ویلیام گلسر، زاده ی 11 می 1925 و درگذشته ی 23 آگوست 2013، روانپزشک و نویسنده ی آمریکایی بود.گلسر در کلیولند به دنیا آمد و بزرگ شد. او در سال 1945 مدرک کارشناسی خود را در رشته ی مهندسی شیمی دریافت کرد. گلسر سپس به ادامه ی تحصیل در رشته ی روانشناسی بالینی و بعد از آن، روانپزشکی پرداخت. او پس از مدتی، یک موسسه ی روان درمانی خصوصی در لس آنجلس به وجود آورد و تا سال 1986 آن را اداره می کرد.ویلیام گلسر، نویسنده ی بسیاری از کتاب های تأثیرگذار درباره ی سلامت روانی، مشاوره، بهبود مدارس و بسیاری از سایر...
قسمت هایی از کتاب تئوری انتخاب برای والدین و نوجوانان (لذت متن)
ما در دنیای کنترل بیرونی زندگی می کنیم که باعث شده است شاهد ناخشنودی های زیادی در همه جا باشیم. شما به عنوان پدر و مادر نمی توانید از این دنیا فرار کنید. ولی هر چقدر که بتوانید فضای خانه را با تئوری انتخاب پر کنید و کمتر از کنترل بیرونی استفاده کنید، زندگی لذتبخش تری را برای خود و عزیزانتان خواهید آفرید. استفاده از تئوری انتخاب یک انتخاب است.

اگر بخواهیم آن ها را کنترل کنیم ممکن است عشق آن ها را در دل خودمان نگه داریم، ولی هرگز احترام صادقانه ای از جانبشان دریافت نخواهیم کرد. زمانی مورد احترام واقعی قرار می گیریم که با ما صادقانه برخورد شود و آن ها نیز ما را دوست بدارند.

در سال هایی که کار روان پزشکی انجام می دادم نوجوان بد قلق زیاد دیده بودم اما بد قلق صفت مناسبی برای جکی نبود. خیلی از او آزرده شدم. هیچ وقت نشنیده بودم بچه در مورد مادرش آن هم در حضور خودش این طور حرف زشت بزند. گویی می گفت من همینم که هستم و می خواهم باشم و تو و هیچ کس دیگر هم هیچ کاری نمی توانید بکنید. مادرش فقط نشسته بود و با نگاه ملتمسانه اش می گفت: عاجزانه تقاضای کمک می کنم. خجالت می کشم اما خواهش می کنم به او مشاوره بدهید. من از اینکه نتوانسته بودم شوکه شدنم را پنهان کنم خجالت زده شده بودم. خودم را جمع و جور می کردم. از مادرش خواستم تا به بیرون اتاق برود تا لا اقل چند دقیقه ای را آسوده باشد. از جکی پرسیدم چیزی هست که بخواهی به من بگویی؟ جکی چند دقیقه به من مثل دانشمندی که به یک باکتری زیر میکروسکوپ نگاه می کند خیره شد. سپس گفت: من می دانم تو چه کاری می توانی برای من انجام بدهی. بگو برایم ماشین بخرند!!